Pregled bibliografske jedinice broj: 1082471
Verbotonalni model - program za predškolsku djecu s kohlearnim implantatom
Verbotonalni model - program za predškolsku djecu s kohlearnim implantatom // Prvi međunarodni znanstveni skup u Bosni i Hercegovini "Kohlearni implantat u funkciji razvoja slušanja, jezika i govora": knjiga apstrakata / Mujkanović, Edin ; Salkić, Naim (ur.).
Sarajevo: Centar za slušnu i govornu rehabilitaciju, 2007. str. 98-101 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1082471 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalni model - program za predškolsku djecu s kohlearnim implantatom
(Program for preschool children with cochlear implant - verbotonal model)
Autori
Gavrilović, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Prvi međunarodni znanstveni skup u Bosni i Hercegovini "Kohlearni implantat u funkciji razvoja slušanja, jezika i govora": knjiga apstrakata
/ Mujkanović, Edin ; Salkić, Naim - Sarajevo : Centar za slušnu i govornu rehabilitaciju, 2007, 98-101
Skup
Prvi međunarodni znanstveni skup u Bosni i Hercegovini "Kohlearni implantat u funkciji razvoja slušanja, jezika i govora"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 21.09.2007. - 23.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
verbotonalna metoda ; predškolska dob ; kohlearni implantat
(verbotonal method ; preschool age ; cochlear implant)
Sažetak
Pojavom kohlearne implantacije, njezinom intenzivnom primjenom u Republici Hrvatskoj, verbotonalna metoda prepoznata je kao idealni pristup rehabilitaciji osoba kojima je ugrađen kohlearni implantat. Utemeljen na osnovnim postavkama verbotonalne metode (dugogodišnjoj uspješnoj praksi i teoriji) slijedeći znanstvena dostignuća i aplicirajući nove tehnologije - promptno je razvijen verbotonalni model rehabilitacijsko-edukacijskog programa. Ovaj kompleksni program sastoji se od: grupnih edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka (fonetski ritmovi, curriculum-odgojno-obrazovne aktivnosti, rad s roditeljima). Verbotonalni model programa utemeljen je na rehabilitacijskom pristupu u realizaciji svih odgojno-obrazovnih aktivnosti, a u suglasju je s kronološkom dobi, mentalnim i svim psihofizičkim mogućnostima djece. Kompletan program baziran je na afektivnosti, proprioceptivnosti, multisenzorici i spaciocepciji. Integracija djece u redovan sustav odgoja i obrazovanja glavni je cilj provođenja ovog programa. Rad s roditeljima vrlo je važan element - tako se provođenje svih rehabilitacijsko-edukacijskih aktivnosti realizira uz savjetovanje i intenzivnu suradnju s roditeljima. Forme ovog rada su različite, a prilagođene su djeci kao i potrebama i mogućnostima roditelja. Realizacija verbotonalnog modela programa karakterizirana je interdisciplinarnim stručnim pristupom. Verbotonalni principi i postupci - razvijajući se više od 40 godina - suvremeni su i danas. Oni predstavljaju teorijsku i praktičnu bazu za odgojno-obrazovno-rehabilitacijske aktivnosti u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Logopedija