Pregled bibliografske jedinice broj: 1082437
Održivi razvoj u životu i radu odgojitelja i učitelja Grada Zagreba
Održivi razvoj u životu i radu odgojitelja i učitelja Grada Zagreba // Agronomski glasnik, 81 (2019), 5; 331-344 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1082437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održivi razvoj u životu i radu odgojitelja i
učitelja Grada Zagreba
(Sustainable development in the life and work of
the City of Zagreb child-carers and teachers)
Autori
Lukšić, Božica ; Bošnjak, Krešimir ; Čačić, Ivana ; Nekić, Monika ; Papac, Mateo ; Vranić, Marina
Izvornik
Agronomski glasnik (0002-1954) 81
(2019), 5;
331-344
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
održivi razvoj, odgojitelji, učitelji, djeca predškolskog odgoja, učenici nižih razreda osnovnih škola
(sustainable development, child-carers, teachers, preschool children, lower primary school students)
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti zastupljenost tema održivog razvoja u odgojno-obrazovnim programima te razinu primjene sadržaja održivog razvoja odgojitelja u dječjim vrtićima i učitelja nižih razreda osnovnih škola Grada Zagreba. Istraživanje, metodom ankete, je provedeno tijekom školske godine 2017/18. u okviru edukativnih radionica „Upoznajmo domaće životinje“ na pokušalištu Centar za travnjaštvo na Medvednici (Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet). Anketirano je ukupno 99 odgojitelja i učitelja. Prema rezultatima ankete, 21% odgojno- obrazovnih ustanova ne posjeduje spremišta za odlaganje otpada. Od anketiranih učitelja i odgojitelja, 56% je mišljenja da u odgojno- obrazovni program nije uključen dovoljan broj ekoloških tema, 73% drži da je manji broj djece ekološki osviješten, a 59% misli da nije opravdana viša cijena ekoloških proizvoda. Većina anketiranih učitelja i odgojitelja (i) sebe smatra ekološki osvještenim osobama (81%) ; (ii) koristi javni prijevoz za odlazak na posao (60%), (iii) u svom kućanstvu razvrstava otpad (67%), (iv) odlaže staru odjeću u spremnik namijenjen za odlaganje odjeće (70%), (v) prilikom kupovine koristi eko vrećice (66%), (vi) kupuje ekološke proizvode (51%) te (vii) koristi reciklirane proizvode (54%). Zaključeno je da većina odgojitelja i učitelja u svakodnevnom životu provodi sadržaje održivog razvoja te da bi odgojno-obrazovni rad iz područja održivog razvoja kroz predškolski i osnovno-školski program trebalo intenzivirati. Da bi se svijest o očuvanju okoliša za održivi razvoj prenijela na djecu, neophodno je osigurati suživot djece s teoretskim i praktičnim principima održivog razvoja. Intenziviranjem rada iz područja zaštite okoliša za održivi razvoj u odgojno obrazovnim ustanovama, odgajaju se generacije djece s izgrađenim pozitivnim stavovima prema prirodi, koje će manje zagađivati okoliš i tako čuvati planetu Zemlju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRICOLA
- BIOSIS Previews (Biological Abstracts)
- CAB Abstracts