Pregled bibliografske jedinice broj: 1082410
Podizanje svijesti djece predškolske dobi o suvremenim ekološkim problemima
Podizanje svijesti djece predškolske dobi o suvremenim ekološkim problemima, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Slavonski Brod
CROSBI ID: 1082410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podizanje svijesti djece predškolske dobi o
suvremenim ekološkim problemima
(Raising the awareness of preschool children about
contemporary environmental problems)
Autori
Mikulić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
07.07
Godina
2018
Stranica
28
Mentor
Bogut, Irella ; Kelam, Ivica
Ključne riječi
ekološki odgoj ; ekološka osviještenost djece predškolske dobi ; ekološke aktivnosti ; obrazovanje za okoliš
(ecological upbringing ; ecological awareness of children of preschool age ; ecological activities ; education about the environment)
Sažetak
U današnjem vremenu okruženi smo brojnim suvremenim ekološkim problemima koji rastu iz dana u dan, između ostalog i zbog neadekvatnog čovjekovog djelovanja. Kako bi se u čovjeku oblikovao pravilan stav prema prirodi i okolišu, važno je od najranijeg razdoblja njegovog života razvijati kontinuirano pravilan stav i ponašanje prema svijetu oko sebe. Kada govorimo o najranijem razdoblju, podrazumijevamo da bi ekološki odgoj trebao započeti već u dječjem vrtiću, a zatim se nastaviti u kasnijem obrazovanju. Dječji vrtić predstavlja zajednicu u kojoj se stječu nove spoznaje, iskustva, vještine, ali se također razvija i svijest o svemu što dijete okružuje. Odrasli (roditelji i odgojitelji) predstavljaju model ponašanja koje dijete prati i potom usvaja. Vrlo je važno da odgojitelji i roditelji međusobno surađuju i razvijaju partnerstvo kako bi zajedničkim snagama primjereno djelovali na odgoj i razvoj djeteta. Važno je koristiti mnoštvo neposrednih iskustava, tradicionalna znanja, ali i suvremene medije. Odgojitelji i roditelji, kao i lokalna zajednica koja okružuje dijete, imaju odgovornost dijete poticati i učiti kulturnom ponašanju i zdravom te kvalitetnom načinu življenja. Kako bi odgajatelji bili uspješni u svome radu, trebaju biti motivirani za cjeloživotnim obrazovanjem kako bi mogli pratiti sve suvremene pojave, ali i ekološke probleme 21.stoljeća. Djeca najuspješnije stječu nova znanja i spoznaje kada su postavljeni u situaciju istraživanja ili eksperimenta. Iz tog bi razloga ekološke aktivnosti za podizanje svijesti djece predškolske dobi trebale obuhvaćati mnoštvo istraživačkih aktivnosti, eksperimenata, projekata i radionica gdje će se djeca naći u situaciji da nešto samostalno trebaju otkriti ili riješiti. Uz navedene aktivnosti, važno je da odgojitelj bude spreman poticati djecu na postavljanje pitanja, te isto tako pružiti djeci odgovore na sva pitanja koja ih zanimaju. Sve aktivnosti koje imaju ekološki sadržaj ili su dio ekološkog odgoja u velikoj mjeri pomažu u cjelokupnom razvoju djeteta, a cjelovit razvoj djece pruža temelje za razvoj jakog građanstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek