Pregled bibliografske jedinice broj: 1082403
"Zelena pedagogija" u dječjem vrtiću
"Zelena pedagogija" u dječjem vrtiću, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Slavonski Brod
CROSBI ID: 1082403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Zelena pedagogija" u dječjem vrtiću
("Green pedagogy" in kindergarten)
Autori
Marek, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
07.07
Godina
2018
Stranica
23
Mentor
Bogut, Irella ; Kelam, Ivica
Ključne riječi
dječji vrtić, ekološki odgoj i obrazovanje, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, održivi razvoj
(kindergarten, environmental education, education for sustainable development, sustainable development)
Sažetak
Održivi razvoj predstavlja proces prema postizanju ravnoteže između ekoloških, ekonomski i društvenih čimbenika sa ciljem zadovoljavanja potreba sadašnjih i budućih generacija. Jedino aktivni i osviješteni građani mogu pomoći u mijenjanju svijeta na bolje, a to najlakše postižemo odgojem i obrazovanjem. Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj predstavlja dug i težak proces čiji je cilj razvijanje kritičkog mišljenja i sposobnosti za odgovorno ponašanje. Jedna od sastavnica odgoja i obrazovanja za održivi razvoj je odgoj i obrazovanje za okoliš čiji je cilj stvaranje ekološki osviještenih ljudi koji će se, kada to bude potrebno, zalagati za okoliš. Ključnu ulogu u razvijanju ekološke svijesti i svijesti o važnosti održivog razvoja imaju obitelj i odgojno-obrazovne ustanove u kojima dijete provodi najviše vremena. Odgojitelj svojim primjerom trebaju djeci pokazati kako se ponašati odgovorno prema okolišu i društvu te i sami puno učiti i usavršavati se, jer djeca najbolje uče po modelu, ali trebaju i imati vještine potrebne za prenošenje znanja djeci i motivirati ih različitim aktivnostima i igrama. Vrlo je važno da djeca neposredno dožive okoliš i teme koje se provode jer vlastitim iskustvom iz neposredne okoline najbolje uče. Djeca će svoja znanja prenositi na svoju obitelj te lokalnu zajednicu te stvarati mrežu ljudi koji zajedno mogu činiti pozitivne promjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek