Pregled bibliografske jedinice broj: 1082400
Digitalna tehnologija kao čimbenik razvoja kanala distribucije u osiguranju
Digitalna tehnologija kao čimbenik razvoja kanala distribucije u osiguranju // Hrvatski časopis za osiguranje, 2 (2020), 3; 191-214 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1082400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna tehnologija kao čimbenik razvoja kanala
distribucije u osiguranju
(Digital technology as a factor of distribution
channel development in insurance)
Autori
Mihelja Žaja, Maja ; Milanović Glavan, Ljubica ; Grgić, Mateja
Izvornik
Hrvatski časopis za osiguranje (2671-2113) 2
(2020), 3;
191-214
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
digitalna tehnologija ; inovacije ; tržište osiguranja ; distribucija osiguranja ; Republika Hrvatska
(digital technology ; innovations ; insurance market ; distribution ; Republic of Croatia)
Sažetak
Inovacije kroz nove tehnologije su ključni pokretači promjena u financijskom sektoru. Digitalna tehnologija dovodi do značajnih promjena u načinu poslovanja poduzeća. Jedna od promjena u poslovanju, obuhvaća i promjene u načinima prodaje proizvoda. Posljednjih godina društva za osiguranje suočena su s izazovima zadržavanja tržišnog udjela i prodaje više različitih proizvoda. Jedan od izazova je činjenica da potencijalni osiguranici imaju različite kanale koje mogu koristiti pri sklapanju police osiguranja, a optimiziranje korisničkog iskustva za osiguratelje postaje sve složenije. Tehnološki napredak omogućio je niz novih načina organiziranja prodaje usluge osiguranja koja može biti distribuirana putem različitih prodajnih kanala kako bi potencijalnom osiguraniku bila dostupna u pravo vrijeme, na pravom mjestu, ali i s karakteristikama kakve osiguranik zahtijeva. Osiguranje je kompleksan sustav budući da su osiguratelji kao preuzimatelji rizika i sami izloženi velikom broju internih i eksternih rizika. Jedan od rizika koji značajno može smanjiti temeljni prihod osiguratelja izvire upravo iz lošeg upravljanja prodajom i neprilagođenošću aktualnim trendovima na financijskim tržištima. Industrija osiguranja je oduvijek bila konzervativni dio financijske industrije, te su stoga tehnološke inovacije prihvaćene tek kada se postavilo pitanje opstanka u suvremenom okruženju. S razvojem interneta, mobilne tehnologije, te sofisticiranim promjenama u analizi i obradi podataka u stvarnom vremenu, pojednostavljeni su prodajni procesi, te je omogućeno kreiranje individualiziranih polica osiguranja. Na korištenje tehnologije u osiguranju može utjecati niz različitih čimbenika, od demografskih i regulatornih do razvijenosti tržišta osiguranja, ali i općenito financijskog tržišta pojedine države. Cilj rada je izložiti mogućnosti koje pruža tehnološki napredak u sferi distribucije proizvoda osiguranja, te provesti analizu o preferencijama osiguranika o izboru distribucijskih kanala u osiguranju na tržištu Republike Hrvatske temeljem provedenog anketnog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb