Pregled bibliografske jedinice broj: 1082268
INTERKULTURALNE KOMPETENCIJE NASTAVNIKA KAO PREDIKTOR INTERKULTURALNOGA OBRAZOVANJA
INTERKULTURALNE KOMPETENCIJE NASTAVNIKA KAO PREDIKTOR INTERKULTURALNOGA OBRAZOVANJA // 4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija Obrazovanje za interkulturalizam KNJIGA SAŽETAKA / prof. dr. sc. Vesnica Mlinarević, doc. dr. sc. Maja Brust Nemet, dr. sc. Antonija Huljev, Ružica Tokić Zec (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 26-27 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1082268 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INTERKULTURALNE KOMPETENCIJE NASTAVNIKA KAO
PREDIKTOR INTERKULTURALNOGA OBRAZOVANJA
(INTERCULTURAL COMPETENCIES OF TEACHERS AS A
PREDICTOR OF INTERCULTURAL EDUCATION)
Autori
Kozina, Andrija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija Obrazovanje za interkulturalizam KNJIGA SAŽETAKA
/ Prof. dr. sc. Vesnica Mlinarević, doc. dr. sc. Maja Brust Nemet, dr. sc. Antonija Huljev, Ružica Tokić Zec - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 26-27
ISBN
978-953-6965-98-4
Skup
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.09.2020. - 18.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje časnika, multikulturalna struktura, vojna kultura, vojno okruženje
(intercultural education of officers, multicultural structure, military culture, military environment)
Sažetak
U današnje vrijeme Republika Hrvatska kao članica Organizacije Sjevernoatlantskoga ugovora (NATO), Europske Unije (EU) i Ujedinjenih naroda (UN), sukladno međunarodnim sporazumima, u sklopu operacija potpore miru šalje pripadnike svojih Oružanih snaga u krizna područja diljem svijeta. Naši vojnici, dočasnici i časnici sudjeluju u provedbi međunarodnih vojnih operacija na različitim dužnostima od zapovjednika kontingenta, stožernih i izvršnih časnika do vojnika u patrolama i kontrolnim točkama pa se od njih očekuje da posjeduju različite kompetencije kao bi mogli provesti dobivenu zadaću. Vojni nastavnici koji provode izobrazbu na Hrvatskom vojnom učilištu „Dr. Franjo Tuđman“, jedinoj visokoobrazovnoj instituciji u Oružanim snagama Republike Hrvatske, najodgovorniji su za obrazovanje časnika i stjecanje potrebnih kompetencija. U radu je ispitana povezanost interkulturalne kompetencije (preko vještina, stavova, svjesnosti i znanja) vojnih nastavnika s odgovornosti nastavnika prema interkulturalizmu. Ispitivanje je provedeno među vojnim nastavnicima Hrvatskoga vojnog učilišta (N=60) (51 nastavnik i 9 nastavnica). Ispitivanje u okviru rada polazi od hipoteze da je znanje kao dio interkulturalne kompetencije najznačajniji prediktor odgovornosti nastavnika prema interkulturalizmu. U radu su korišteni podatci u sklopu izrade doktorske disertacije ”Interkulturalni kurikulum vojnih škola“ koja je obranjena 18. prosinca 2018. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Analiza dobivenih rezultata jasno je pokazala da znanje o interkulturalizmu od svih drugih prediktora najviše utječe na odgovornost vojnih nastavnika prema interkulturalizmu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Vojno-obrambene i sigurnosno-obavještajne znanosti i umijeće
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Andrija Kozina
(autor)