Pregled bibliografske jedinice broj: 1082222
Religiozno hodočašće. Između duhovnih, turističkih ili komercijalnih tendencija
Religiozno hodočašće. Između duhovnih, turističkih ili komercijalnih tendencija, 2020., diplomski rad, diplomski, Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu, Đakovo
CROSBI ID: 1082222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Religiozno hodočašće.
Između duhovnih, turističkih ili komercijalnih
tendencija
(Religious pilgrimage. Between spiritual, tourist
or commercial tendencies)
Autori
Žunić, Marijo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu
Mjesto
Đakovo
Datum
30.09
Godina
2020
Stranica
43
Mentor
Vuletić, Suzana
Ključne riječi
hodočašće, vjerski turizam, Katolička crkva, vrijednosti, Marijanska svetišta, hodočasnička mjesta, komercijalizacija svetišta
(pilgrimage, religious tourism, the Catholic Church, values, Marian shrines, pilgrimage sites, shrine commercialization)
Sažetak
U prošlosti je prema Sv. Pismu čovjek hodočastio prema svetim mjestima, traživši intenzivniju blizinu Boga. Motivi su bili (sklapanje Saveza, zavjetovanja, ozdravljenje, molitve, pokorničko putovanje itd.). Motivi današnjeg hodočašća su ponešto slična kao i u prošlosti, samo što danas čovjek ide ne samo kako bi upotpunio svoju vjeru, već često i kako bi proputovao razna mjesta i upoznao nova i važna središta, jednostavno, s namjerom kako bi „turistički“ hodočastili. Stoga, sama obilježja hodočašća i ono što prati hodočašće, dovodi do toga da se s vremenom formira nova pojava gospodarstva, nazvana „religiozni/vjerski“ turizam. Nakana ovog rada je prikazati religiozno hodočašće kroz povijesni prikaz hodočasničkih mjesta te kakav je stav današnjih hodočasničkih mjesta i svetišta naspram turističkih obilježja i komercijalizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija