Pregled bibliografske jedinice broj: 1082035
Uloga dječjeg vrtića u razvoju dječjih kompetencija
Uloga dječjeg vrtića u razvoju dječjih kompetencija, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1082035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga dječjeg vrtića u razvoju dječjih kompetencija
(Role of the kindergarten in children's competencies development)
Autori
Polić, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
39
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi ; kompetencije ; odgajatelj ; vrtić
(a child of early preschool age ; competencies ; educator ; kindergarten)
Sažetak
Cilj ovog završnog rada je prikazati ulogu bioloških osobina i utjecaja okoline u razvoju kompetencija djeteta u dječjem vrtiću. Promatranjem i analizom djeteta, njegovih karakteristika te njegovog djelovanja u sklopu vrtićkih aktivnosti, odgajatelj dobiva uvid u njegovu ličnost, potencijale, razvoj identiteta, interakciju s drugima, te uvažavajući ih, stvara pretpostavke za razvoj osam ključnih kompetencija. Pri tome, uvažava i ostvaruje ciljeve, načela i vrijednosti Nacionalnog kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Sveoubuhvatnim pogledom na dijete, uvažavajući njegova prava, potrebu odgovornog ponašanja te njegov cjeloviti razvoj utvrđene su temeljne pretpostavke koje je potrebno zadovoljiti kako bi se stvorili uvjeti za optimalni razvoj djeteta pri čemu odgojitelj ima primarnu ulogu. Analizom odgajateljeve uloge u djetetovu razvoju, utvrđeno je kako je vrtić mjesto zajedničkog učenja i življenja u kojem je dijete u ranoj ili predškolskoj dobi puno više od pasivnog „primatelja“ informacija, a odgajatelj puno više od autoriteta koji uvodi disciplinu i donosi pravila ponašanja te transmitira znanje na dijete. Dijete jest subjekt odgoja i obrazovanja koji samostalno donosi odluke, kreira i sudjeluje u aktivnostima s drugima, doprinosi zajednici, ima uvid u svoj napredak te radi na svom poboljšanju. S druge strane, odgajatelj značajno pridonosi kontinuiranim promatranjem i analiziranjem, dokumentiranjem djetetovih ponašanja i postignuća te ono što je posebno važno, pridosni osobnom napretku i profesionalnom razvoju obvezujući se na cjeloživotno obrazovanje. Odgajatelj mora biti u toku s promjenama koje prate dijete i njegov razvoj te prilagođavati i mijenjati praksu u svrhu djetetova napretka, a za to je potreban neprestani osobni rast i mijenjanje samoga sebe i vlastitih načela kako bi se djetetu omogućio kvalitetan odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija