Pregled bibliografske jedinice broj: 1082024
Partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove u funkciji cjelovitog razvoja djece rane i predškolske dobi
Partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove u funkciji cjelovitog razvoja djece rane i predškolske dobi, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1082024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove u funkciji cjelovitog razvoja djece rane i predškolske dobi
(Partnership between families and the educational institution in a function of an overall development of early and preschool aged children)
Autori
Šimić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.09
Godina
2020
Stranica
38
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
aktivno roditeljstvo ; cjeloviti razvoj djece ; kurikulum ; partnerstvo ; podrška roditeljstvu
(active parenting ; whole-child development ; curriculum ; partnership ; parenting support)
Sažetak
Cilj je ovoga rada istaknuti važnost partnerstva obitelji i odgojno-obrazovne ustanove u funkciji cjelovitog razvoja djece rane i predškolske dobi. U ovom radu definiraju se i pojašnjavaju različite vrste i modaliteti partnerstva obitelji i odgojno-obrazovne ustanove. Naglasak je na podršci roditeljstvu kao važnom aspektu partnerstva. U radu je podrška roditeljstvu podijeljena na aktivno roditeljstvo, uključenost roditelja u sukonstrukciju kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja i digitalne tehnologije u komunikaciji roditelja i odgojitelja. U kontekstu aktivnog roditeljstva se raspravlja o obiteljskom klubu kao netradicionalnom i inovativnom obliku socijalnog partnerstva. Uključivanjem u sukonstrukciju kurikuluma, roditelji sudjeluju u osmišljavanju kurikulumskih tema, dokumentiranja i provedbe kurikulumskih aktivnosti. Također sudjeluju u planiranju i evaluaciji odgojno-obrazovnog procesa. Digitalne tehnologije i društveni mediji su omogućili napretke u komunikaciji roditelja i odgojitelja. Tako se poboljšavaju i partnerski odnosi između roditelja i odgojitelja. Osnaživanje roditelja rezultira porastom roditeljskih ponašanja koja potiču dječji kognitivni, socio-emocionalni i grafomotorički razvoj. Cilj partnerstva obitelji i odgojno- obrazovne ustanove je dobrobit djeteta i izgrađivanje okruženja koje će omogućiti zadovoljenje svih djetetovih potreba. Partnerstvo između obitelji i predškolske ustanove je veoma značajno za dječji zdravi kognitivni razvoj i samopoimanje djeteta. Važno je i za unaprjeđivanje zdravog razvoja djeteta, socijalizacije i učenja kroz igru. Odgojitelji i roditelji imaju također važnu ulogu u razvoju dječjih kompetencija. Učestalost kontakata roditelja i odgojitelja utječe na dječja predškolska postignuća. Djelotvorna i pravodobna interakcija između obitelji i ustanove omogućava poticaje djeci. Dugotrajno partnerstvo između obitelji i odgojno-obrazovne ustanove je potrebno za cjeloviti razvoj djeteta. Može se zaključiti da je partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove u funkciji poticanja i podržavanja cjelovitog i kvalitetnog razvoja djece rane i predškolske dobi te podrške roditeljstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija