Pregled bibliografske jedinice broj: 1081815
Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici
Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici, 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1081815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u
prodavaonici
(Consumer attitudes about the offer of organic
products)
Autori
Pestić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2020
Stranica
68
Mentor
Dunković, Dario
Ključne riječi
koncept održivosti, zeleni potrošač, ekološki proizvod, ekološke oznake, zaštita okoliša
(sustainability concept, green consumer, organic product, ecolabels, environmental protection)
Sažetak
Uloga potrošača u održivosti ogleda se kroz kupnju ekoloških proizvoda koji su sigurniji za zdravlje potrošača te bolji za okoliš. Ekološke oznake na proizvodima služe za jednostavno i brzo prenošenje informacija o kvaliteti označenih proizvoda. Unatoč želji da kupuju ekološke proizvode potrošači u Hrvatskoj se suseću s brojnim barijerama od kojih su najčešće visoka cijena te nedovoljna dostupnost i raznovrsnost asortimana u prodavaonicama. Cilj ovog rada bio je analizirati stavove potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonicama u Hrvatskoj te što sve utječe na njihov čin kupnje. Istraživanje je provedeno putem online anketnog upitnika. Ispitanici koji često kupuju ekološke proizvode su većinom mlađi od 35 godina te visoko obrazovani. Također, ispitanici su se izjasnili da ekološke proizvode smatraju zdravijima, kvalitetnijima i sigurnijima u odnosu na konvencionalne, ali i da su to skuplji proizvodi s malom raznovrsnošću ponude. Potrošači su slabo upoznati s izgledom i značenjem ekoloških oznaka prisutnih u Hrvatskoj te tijekom kupnje rijetko provjeravaju imaju li ekološki proizvodi odgovarajuće oznake. Kako bi se potaknulo održivo ponašanje potrošača potrebno je raditi na edukaciji o prednostima ekoloških proizvoda i oznakama koje se koriste za njihovo označavanje. Osim toga potrebno je poraditi na većoj dostupmosti i raznovrsnosti ponude kako bi se svima pružila jednaka mogućnost izbora ekoloških prozvoda, a samim time veća zastupljenost na tržištu dovela bi do smanjenja cijena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad obranjen na smjeru Trgovina i
međunarodno poslovanje