Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1081815

Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici


Pestić, Jelena
Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici, 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1081815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici
(Consumer attitudes about the offer of organic products)

Autori
Pestić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.09

Godina
2020

Stranica
68

Mentor
Dunković, Dario

Ključne riječi
koncept održivosti, zeleni potrošač, ekološki proizvod, ekološke oznake, zaštita okoliša
(sustainability concept, green consumer, organic product, ecolabels, environmental protection)

Sažetak
Uloga potrošača u održivosti ogleda se kroz kupnju ekoloških proizvoda koji su sigurniji za zdravlje potrošača te bolji za okoliš. Ekološke oznake na proizvodima služe za jednostavno i brzo prenošenje informacija o kvaliteti označenih proizvoda. Unatoč želji da kupuju ekološke proizvode potrošači u Hrvatskoj se suseću s brojnim barijerama od kojih su najčešće visoka cijena te nedovoljna dostupnost i raznovrsnost asortimana u prodavaonicama. Cilj ovog rada bio je analizirati stavove potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonicama u Hrvatskoj te što sve utječe na njihov čin kupnje. Istraživanje je provedeno putem online anketnog upitnika. Ispitanici koji često kupuju ekološke proizvode su većinom mlađi od 35 godina te visoko obrazovani. Također, ispitanici su se izjasnili da ekološke proizvode smatraju zdravijima, kvalitetnijima i sigurnijima u odnosu na konvencionalne, ali i da su to skuplji proizvodi s malom raznovrsnošću ponude. Potrošači su slabo upoznati s izgledom i značenjem ekoloških oznaka prisutnih u Hrvatskoj te tijekom kupnje rijetko provjeravaju imaju li ekološki proizvodi odgovarajuće oznake. Kako bi se potaknulo održivo ponašanje potrošača potrebno je raditi na edukaciji o prednostima ekoloških proizvoda i oznakama koje se koriste za njihovo označavanje. Osim toga potrebno je poraditi na većoj dostupmosti i raznovrsnosti ponude kako bi se svima pružila jednaka mogućnost izbora ekoloških prozvoda, a samim time veća zastupljenost na tržištu dovela bi do smanjenja cijena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija

Napomena
Diplomski rad obranjen na smjeru Trgovina i
međunarodno poslovanje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dario Dunković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pestić, Jelena
Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici, 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Pestić, J. (2020) 'Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pesti\'{c}, Jelena}, year = {2020}, pages = {68}, keywords = {koncept odr\v{z}ivosti, zeleni potro\v{s}a\v{c}, ekolo\v{s}ki proizvod, ekolo\v{s}ke oznake, za\v{s}tita okoli\v{s}a}, title = {Stavovi potro\v{s}a\v{c}a o ponudi ekolo\v{s}kih proizvoda u prodavaonici}, keyword = {koncept odr\v{z}ivosti, zeleni potro\v{s}a\v{c}, ekolo\v{s}ki proizvod, ekolo\v{s}ke oznake, za\v{s}tita okoli\v{s}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pesti\'{c}, Jelena}, year = {2020}, pages = {68}, keywords = {sustainability concept, green consumer, organic product, ecolabels, environmental protection}, title = {Consumer attitudes about the offer of organic products}, keyword = {sustainability concept, green consumer, organic product, ecolabels, environmental protection}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font