Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1081794

Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala


Pavičić Dokoza, Katarina; Pirkić, Snježana
Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala // International Web Conference "Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow: Supporting schools and kindergartens"
Ljubljana, Slovenija, 2020. str. - (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1081794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala
(Verbotonal rehabilitation of hearing impaired children - rehabilitation optimal)

Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Pirkić, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
International Web Conference "Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow: Supporting schools and kindergartens" / - , 2020

Skup
International web Conference: Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 29.06.2020

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
verbotonalna rehabilitacija ; slušno oštećena djeca
(verbotonal rehabilitation ; hearing impaired children)

Sažetak
Verbotonalna metoda u rehabilitaciji djece oštećena sluha i/ili govora se u Poliklinici SUVAG uspješno primjenjuje već šest desetljeća. Nastala je na teorijskim postavkama Verbotonalnog sistema akademika Petra Guberine, proizlazi iz prakse i istovremeno se temelji na interdisciplinarnom pristupu inkluziji. Primarni perceptivni kanal za usvajanje govora je sluh. Pri tom treba voditi računa i o poticanju drugih spaciocepcijskih osjetila, tj. polisenzoričkom razvoju. Audiovizualni postupci (igra, situacija, dramatizacija) temeljeni na multisenzorici, spaciocepciji (pokret i prostor) i vrednotama govornog jezika realiziraju globalno-strukturalno usvajanje govora. U svakodnevnim grupnim i individualnim rehabilitacijskim postupcima nastoji se što bolje razviti slušanje, razumijevanje i izražavanje. Pri tom se sam govor ili, kako ga je nazivao akademik Guberina – govoreni jezik, treba sagledati ne kao jednodimenzionalni, nego višedimenzionalni okvir globalno-strukturalnih audiovizualnih procesa koji sudjeluju u uporabi jezika. Govorni čin je umjetnost, on je naš osobni izričaj. Zato je verbotonalna rehabilitacija kreativna, nesputana, uvijek nova i uvijek nepresušni izvor ideja. Svojevremeno je prof. Gavrilović rekla „Verbotonalna metoda – intuicija iz nje izvire, znanost u nju uvire“. Riječ se rađa u pokretu i zvuku, nadopunjuje se sadržajem konteksta u kojem raste i razvija se, stječući tako komunikacijsku potentnost. Poliklinika SUVAG Zagreb bila je začetnik edukacijske inkluzije. Davnih šezdesetih godina integrirani su prvi učenici OŠ Poliklinike SUVAG, a zakonski okvir je usvojen osamdesetih godina prošlog stoljeća. Početci rane intervencije u DV Poliklinike SUVAG započeti su također osamdesetih godina prošlog stoljeća. Transfer znanja odvija se kroz cjeloživotno obrazovanje naših stručnjaka. Već više od desetljeća se u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje provodi kontinuirana potpora zaposlenicima u predškolskim i školskim ustanovama kroz program Mobilnog tima. Oštećenje sluha je izazov i uvijek je važno pamtiti rečenicu akademika Guberine „ Oštećeno uho ne predstavlja kaotično uništenje već nov način slušanja“.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Profili:

Avatar Url Katarina Pavičić Dokoza (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavičić Dokoza, Katarina; Pirkić, Snježana
Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala // International Web Conference "Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow: Supporting schools and kindergartens"
Ljubljana, Slovenija, 2020. str. - (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Pavičić Dokoza, K. & Pirkić, S. (2020) Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala. U: International Web Conference "Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow: Supporting schools and kindergartens".
@article{article, author = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and Pirki\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2020}, pages = {---}, keywords = {verbotonalna rehabilitacija, slu\v{s}no o\v{s}te\'{c}ena djeca}, title = {Verbotonalna rehabilitacija s djecom o\v{s}te\'{c}ena sluha – rehabilitacijska optimala}, keyword = {verbotonalna rehabilitacija, slu\v{s}no o\v{s}te\'{c}ena djeca}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and Pirki\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2020}, pages = {---}, keywords = {verbotonal rehabilitation, hearing impaired children}, title = {Verbotonal rehabilitation of hearing impaired children - rehabilitation optimal}, keyword = {verbotonal rehabilitation, hearing impaired children}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font