Pregled bibliografske jedinice broj: 1081794
Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala
Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala // International Web Conference "Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow: Supporting schools and kindergartens"
Ljubljana, Slovenija, 2020. str. - (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1081794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala
(Verbotonal rehabilitation of hearing impaired children - rehabilitation optimal)
Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Pirkić, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
International Web Conference "Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow: Supporting schools and kindergartens"
/ - , 2020
Skup
International web Conference: Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 29.06.2020
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
verbotonalna rehabilitacija ; slušno oštećena djeca
(verbotonal rehabilitation ; hearing impaired children)
Sažetak
Verbotonalna metoda u rehabilitaciji djece oštećena sluha i/ili govora se u Poliklinici SUVAG uspješno primjenjuje već šest desetljeća. Nastala je na teorijskim postavkama Verbotonalnog sistema akademika Petra Guberine, proizlazi iz prakse i istovremeno se temelji na interdisciplinarnom pristupu inkluziji. Primarni perceptivni kanal za usvajanje govora je sluh. Pri tom treba voditi računa i o poticanju drugih spaciocepcijskih osjetila, tj. polisenzoričkom razvoju. Audiovizualni postupci (igra, situacija, dramatizacija) temeljeni na multisenzorici, spaciocepciji (pokret i prostor) i vrednotama govornog jezika realiziraju globalno-strukturalno usvajanje govora. U svakodnevnim grupnim i individualnim rehabilitacijskim postupcima nastoji se što bolje razviti slušanje, razumijevanje i izražavanje. Pri tom se sam govor ili, kako ga je nazivao akademik Guberina – govoreni jezik, treba sagledati ne kao jednodimenzionalni, nego višedimenzionalni okvir globalno-strukturalnih audiovizualnih procesa koji sudjeluju u uporabi jezika. Govorni čin je umjetnost, on je naš osobni izričaj. Zato je verbotonalna rehabilitacija kreativna, nesputana, uvijek nova i uvijek nepresušni izvor ideja. Svojevremeno je prof. Gavrilović rekla „Verbotonalna metoda – intuicija iz nje izvire, znanost u nju uvire“. Riječ se rađa u pokretu i zvuku, nadopunjuje se sadržajem konteksta u kojem raste i razvija se, stječući tako komunikacijsku potentnost. Poliklinika SUVAG Zagreb bila je začetnik edukacijske inkluzije. Davnih šezdesetih godina integrirani su prvi učenici OŠ Poliklinike SUVAG, a zakonski okvir je usvojen osamdesetih godina prošlog stoljeća. Početci rane intervencije u DV Poliklinike SUVAG započeti su također osamdesetih godina prošlog stoljeća. Transfer znanja odvija se kroz cjeloživotno obrazovanje naših stručnjaka. Već više od desetljeća se u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje provodi kontinuirana potpora zaposlenicima u predškolskim i školskim ustanovama kroz program Mobilnog tima. Oštećenje sluha je izazov i uvijek je važno pamtiti rečenicu akademika Guberine „ Oštećeno uho ne predstavlja kaotično uništenje već nov način slušanja“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Logopedija