Pregled bibliografske jedinice broj: 1081773
Slušanje glazbe na nastavi glazbene kulture
Slušanje glazbe na nastavi glazbene kulture, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek
CROSBI ID: 1081773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušanje glazbe na nastavi glazbene kulture
(Listening Music in Music Teaching)
Autori
Petričević, Ivana Antoaneta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu
Mjesto
Osijek
Datum
10.09
Godina
2020
Stranica
25
Mentor
Škojo, Tihana
Ključne riječi
slušanje i upoznavanje glazbe, otvoreni model, metodički pristup, emocije.
(listening and learning music, open model, methodical approach, emotions)
Sažetak
Slušanje i upoznavanje glazbe danas je jedno od najmlađih područja u nastavi Glazbene kulture. Digitalizacijom društva zvučni sadržaji postaju dostupni svima te područje slušanja dobiva na važnosti. Od 2006., kada se počinje primjenjivati otvoreni model u hrvatskim školama, slušanje i upoznavanje glazbe postaje središnja aktivnost u nastavi Glazbene kulture. U literaturi postoje brojne podjele vrsta i pristupa slušanju glazbe, no u nastavi se slušanje glazbe može podijeliti s obzirom na cilj, sadržaj i aktivnost. Cilj slušanja je oblikovati učenikov ukus za kvalitetnu, umjetničku glazbu i razvijati estetski odgoj kod učenika. Sadržaj može obuhvaćati umjetničko djelo i slušni primjer (dio skladbe). S obzirom na aktivnost, slušanje može biti aktivno i pasivno. Pasivno slušanje podrazumijeva glazbu kao pozadinu nekoj drugoj radnji, dok je ono aktivno usmjereno glazbi i njenim elementima. U nastavi je slušanje glazbe uvijek aktivno. Slušanju se glazbe pristupa koncentrirano, analitičkim praćenjem sastavnica i uočavanjem istih. Psihologijska su istraživanja pokazala da je za upoznavanje glazbe i glazbenog djela potrebno višekratno slušanje pa je zbog toga u nastavi potrebno slijediti spoznajni metodički pristup. Temelj je ovog pristupa zadavanje zadataka prije slušanja te njihovo praćenje tijekom slušanja. Nakon slušanja slijedi razgovor tijekom kojeg je ključno da učenici verbaliziraju ono što su čuli te istim redoslijedom, uz nove zadatke, nadograde glazbeno znanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost