Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1081754

Glazbeno-pedagoški pristupi s početka 20. stoljeća


Markuš, Dora
Glazbeno-pedagoški pristupi s početka 20. stoljeća, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek


CROSBI ID: 1081754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbeno-pedagoški pristupi s početka 20. stoljeća
(Music – pedagogical concepts from the beginning of the 20th century)

Autori
Markuš, Dora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu

Mjesto
Osijek

Datum
10.09

Godina
2020

Stranica
42

Mentor
Škojo, Tihana

Ključne riječi
glazbeno – pedagoški pristupi, početak 20. stoljeća, Carl Orff, Zoltan Kodály, Emile Jaques-Dalcroze, Shinichi Suzuki, Edgar Willems
(music – pedagogical koncepts, begining of the 20th century, Carl Orff, Zoltan Kodály, Emile Jaques-Dalcroze, Shinichi Suzuki, Edgar Willems)

Sažetak
Početak 20. stoljeća bio je vrlo inspirativno vrijeme za glazbene pedagoge. Već je tada bilo jasno da se glazbeno obrazovanje treba poučavati na drugačiji, slobodniji način od redovnog obrazovanja. Sve glazbeno – pedagoške koncepte 20. stoljeća odlikuje pedagoška otvorenost. To je vidljivo u vjeri da svaki učenik ima glazbeni potencijal. Emil Jaques-Dalcroze utvrdio je detaljni glazbeno – pedagoški pristup, ali je najpoznatiji po euritmici te po tomu da poučava glazbu kroz ples, odnosno kretanje s naglaskom na razvijanje improvizacije. Improvizacija je temelj i Orffove metode, gdje se prilikom razvijanja koristi Orffovov instrumentarij. Zoltan Kodály bazirao se na glazbeno obrazovanje putem pjevanja, s naglaskom na mađarske narodne pjesme. Glazbeno – pedagoški pristup Edgara Willemsa, iako najmanje poznat, iznimno je zanimljiv i sveobuhvatan. On promatra čovjeka holistički, u povezanom odnosu s prirodom i kozmosom i nastoji kod svakog učenika otkriti talent. Posljednji u nizu glazbeni je pedagog Shinichi Suzuki. Iako je njegov glazbeno – pedagoški pristup prvenstveno osmišljen za poučavanje sviranja violine, sukladno naprednim idejama i pedagoškom optimizmu, model je primjenjiv na sve instrumente i koristi se svuda u svijetu. Glazbeno – pedagoške ideje i pristupi s početka 20. stoljeća, još uvijek su svježi i kreativni te primjenjivi u današnjoj praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Markuš, Dora
Glazbeno-pedagoški pristupi s početka 20. stoljeća, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek
Markuš, D. (2020) 'Glazbeno-pedagoški pristupi s početka 20. stoljeća', diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Marku\v{s}, Dora}, year = {2020}, pages = {42}, keywords = {glazbeno – pedago\v{s}ki pristupi, po\v{c}etak 20. stolje\'{c}a, Carl Orff, Zoltan Kod\'{a}ly, Emile Jaques-Dalcroze, Shinichi Suzuki, Edgar Willems}, title = {Glazbeno-pedago\v{s}ki pristupi s po\v{c}etka 20. stolje\'{c}a}, keyword = {glazbeno – pedago\v{s}ki pristupi, po\v{c}etak 20. stolje\'{c}a, Carl Orff, Zoltan Kod\'{a}ly, Emile Jaques-Dalcroze, Shinichi Suzuki, Edgar Willems}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Marku\v{s}, Dora}, year = {2020}, pages = {42}, keywords = {music – pedagogical koncepts, begining of the 20th century, Carl Orff, Zoltan Kod\'{a}ly, Emile Jaques-Dalcroze, Shinichi Suzuki, Edgar Willems}, title = {Music – pedagogical concepts from the beginning of the 20th century}, keyword = {music – pedagogical koncepts, begining of the 20th century, Carl Orff, Zoltan Kod\'{a}ly, Emile Jaques-Dalcroze, Shinichi Suzuki, Edgar Willems}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font