Pregled bibliografske jedinice broj: 1081740
Mogućnosti međupredmetnog povezivanja nastave glazbene umjetnosti
Mogućnosti međupredmetnog povezivanja nastave glazbene umjetnosti, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek
CROSBI ID: 1081740 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti međupredmetnog povezivanja nastave
glazbene umjetnosti
(Possibilities of interdisciplinary connection of
music teaching in high school)
Autori
Brković, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu
Mjesto
Osijek
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
30
Mentor
Škojo, Tihana
Ključne riječi
Glazbena umjetnost, međupredmetno povezivanje, kurikulum, otvoreni model.
(Music Education, inter-subject relations, curriculum, open model of education)
Sažetak
Glazbena nastava u školama oduvijek je bila prisutna u hrvatskom obrazovnom sustavu te je bila podvrgnuta raznim programskim izmjenama. Stupanjem na snagu Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (HNOS) 2006. godine, hrvatski se obrazovni sustav, a time i nastava Glazbene kulture, usmjerila prema otvorenom nastavnom modelu. Iako je osnovnoškolska glazbena nastava već dolaskom HNOS-a krenula u smjeru otvorenog modela, taj put je za nastavu Glazbene umjetnosti započeo tek 2010. godine donošenjem NOK-a. Didaktičko-metodička otvorenost potvrđena je posljednjim dokumentom donesenom 2019. godine gdje je navedeno kako učenje glazbe ima višestruku društvenu ulogu: cjeloviti razvoj, razvoj ukusa, ljubav prema glazbi, utječe na bogatiju sliku svijeta kod učenika, potiče interes i potrebu za glazbom te izgrađuje identitet učenika. Nova kurikulumska filozofija, definirana posljednjim dokumentima zagovara međupredmetno povezivanje unutar provođenja nastave. Uz obavezne i preporučene sadržaje, kurikulum sadrži i primjere povezivanja nastave Glazbene umjetnosti s drugim umjetničkim i neumjetničkim predmetima te se time učenicima približavaju drukčije kulture, razmišljanja i običaji, odnosno razvija se interkulturalni senzibilitet učenika kao i percepcija o svijetu oko njih. Međupredmetno povezivanje nastave Glazbene umjetnosti s drugim predmetnim područjima učenicima nudi širok spektar korisnih znanja i vještina. Otvoreni model i poticanje međupredmetnog povezivanja nudi velike mogućnosti u učenju i poučavanju učenika te je usmjeren je prema razvoju kompetencija učenika, odnosno vještina, znanja i sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost