Pregled bibliografske jedinice broj: 1081675
Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija
Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija // Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska, 2020. str. 147-161 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1081675 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Afektivni ishodi učenja u kurikulumima
nastavničkih studija
(Affective Learning Outcomes in Teacher Training
Curricula)
Autori
Jukić, Renata ; Gazibara, Senka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva kamo i kako dalje?
/ Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska, 2020, 147-161
ISBN
978-953-6965-92-2
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ishodi učenja, afektivni aspekt ličnosti, kurikulum, nastavnički studiji
(learning outcomes, affective aspects of personality, curriculum, programme with specializations in teacher training)
Sažetak
Pedagogijska, pedagoška i didaktička znanost i praksa propituju spoznaje u izradi i primjeni kurikuluma temeljenoga na ishodima učenja i procjeni njihove ostvarenosti. Programi na sveučilištima tradicionalno su usmjereni na nastavnika te usmjereni na izvore i sadržaje, umjesto na proces učenja i njegove ishode. Zbog toga studijske programe često čine prilično nepovezane jedinice koje nisu međusobno usklađene ni djelotvorne, niti povezane s potrebama studenata, njihovoga budućega zanimanja, kao ni društva u cjelini. Ishode učenja u nastavi poželjno je usmjeriti razvoju cjelovite ličnosti, obuhvaćajući kognitivni, psihomotorički i afektivni aspekt. U skladu s time, ključno je u kreiranju kurikuluma nastavničkih studija usmjeriti se na ishode učenja koji obuhvaćaju sva tri aspekta ličnosti. Studenti bi nastavničkih studija, budući nositelji kvalitetnoga odgojno obrazovnoga procesa, tijekom svoga školovanja trebali iskustveno proći navedeno kako bi se u svome radu mogli usmjeriti na nastavu okrenutu potrebama i interesima učenika. Iz prakse je vidljiva sustavna zanemarenost afektivnoga aspekta nastave, iako je upravo on od ključne važnosti za cjelovit razvoj ličnosti. Vodeći se humanističkim i holističkim pristupom, cilj rada bio je utvrditi koliko se afektivni ishodi učenja, kao odrednica humanistički usmjerene nastave, navode u kurikulumima nastavničkih studija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. U empirijskom dijelu rada analizirani su kurikulumi nastavničkih studija te procjenjivana zastupljenost afektivnih ishoda učenja pojedinih kolegija na osnovi samostalno kreiranih kriterija. Rezultati istraživanja ukazuju na njihovu nedovoljnu zastupljenost pri kreiranju kurikuluma te potrebu za osvješćivanjem sveučilišnih nastavnika o važnosti i uvažavanju afektivnoga aspekta nastavnoga procesa, kako bi i studenti, budući nastavnici, bili potaknuti na promišljanje i integraciju istoga u svojoj nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek