Pregled bibliografske jedinice broj: 1081635
O simulaciji suđenja (moot court natjecanju) kao praktičnom obliku nastave na pravnim fakultetima
O simulaciji suđenja (moot court natjecanju) kao praktičnom obliku nastave na pravnim fakultetima // Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, 69 (2019), 2; 277-310 doi:10.3935/zpfz.69.2.05 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1081635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O simulaciji suđenja (moot court natjecanju) kao
praktičnom obliku nastave na pravnim fakultetima
(Moot Court as a Method of Practical Education at
Law Schools)
Autori
Ivančan, Antonija ; Petrić, Davor
Izvornik
Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu (0350-2058) 69
(2019), 2;
277-310
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
simulacija suđenja (moot court natjecanje) ; praktična nastava ; pravni fakultet ; prednosti i nedostaci ; odvjetnička društva
(moot court ; practical education ; law school ; benefits and shortcomings ; law firms)
Sažetak
Moot court natjecanje jest simulacija suđenja pred arbitražnim, nacionalnim ili međunarodnim sudom koja se sve više koristi kao oblik nastave na pravnim fakultetima. U ovom radu najprije općenito razmatramo osnovne teorijske i praktične dimenzije simuliranih suđenja kao oblika nastave. Zatim na temelju kratkog, uvodnog empirijskog istraživanja usmjerenog na odvjetničku praksu provjeravamo donosi li studentima iskustvo sudjelovanja u simulacijama suđenja prednost pri zapošljavanju i u radu, odnosno profitiraju li i na koji način profitiraju studenti koji tijekom studija ulože određeno vrijeme u sudjelovanje u simuliranom suđenju. Ovaj rad također je prvi pokušaj strukturirane akademske rasprave o naravi i primjeni simulacija suđenja na našem govornom području. Stoga je dodatni cilj rada iniciranje šireg akademskog dijaloga o korištenju te metode u obrazovanju pravnika, kao i uključivanje pravne prakse u izradu preporuka za izmjene i prilagodbe studijskih programa pravnih fakulteta u pogledu metoda praktične nastave. U radu se nakon uvodnog dijela najprije prikazuje povijesni razvoj moot court natjecanja kao obrazovne metode. Nakon toga sistematiziraju se opsežni nalazi iz literature te se prikazuju konkretne prednosti i nedostaci simulacija suđenja. U završnom dijelu rada izlažu se i tumače inicijalni rezultati anketnih upitnika poslanih odvjetničkim društvima u gradu Zagrebu. Konačno, u posljednjoj cjelini se raspravlja o zaključcima teorijskog pregleda i provedenog kratkog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
- HeinOnline