Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1081525

Metodički pristupi nastavi procesa zdravstvene njege – Planiranje zdravstvene njege


Alavanja, Antonela
Metodički pristupi nastavi procesa zdravstvene njege – Planiranje zdravstvene njege, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Medicinski fakultet u Puli, Pula


CROSBI ID: 1081525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodički pristupi nastavi procesa zdravstvene njege – Planiranje zdravstvene njege
(Methodical approaches in teaching nursing process - planning)

Autori
Alavanja, Antonela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Medicinski fakultet u Puli

Mjesto
Pula

Datum
28.09

Godina
2020

Stranica
76

Mentor
Majstorović, Dijana ; Dobrača, Igor

Ključne riječi
metodika, metodički pristup, proces zdravstvene njege, planiranje zdravstvene njege, ishodi učenja, radna bilježnica
(methodology, methodological approaches, nursing care process, health care planning, learning outcomes, workbook)

Sažetak
Proces zdravstvene njege označava racionalan, logičan i na znanju utemeljen pristup procjenjivanju i rješavanju pacijentovih problema iz područja zdravstvene njege. U svjetskoj stručnoj literaturi i praksi počinje se koristiti pedesetih godina, dok kod nas ima začetke u osamdesetim godinama prošlog stoljeća. Temeljni pojmovi i pravila za primjenu procesa zdravstvene njege podučavaju se na prvoj godini preddiplomskog studija sestrinstva u sklopu obaveznog kolegija Proces zdravstvene njege. Napredovanjem kroz studij student kroz kolegije specijalističkih zdravstvenih njega stječe potrebna znanja za primjenu procesa kod određenih skupina pacijenata. Podučavanje temeljnih pojmova i pravila kao i primjena istih zahtjeva od nastavnika primjenu različitih metodičkih pristupa. U nastavi su primjenjivi problemski, istraživački i eksplikativni metodički pristup ovisno o sadržajima i ishodima kolegija koje student treba usvojiti. Cilj rada: izraditi drugo poglavlje radne bilježnice za potrebe nastave kolegija Proces zdravstvene njege. Osmisliti zadatke za podučavanje druge faze procesa zdravstvene njege – planiranje. Različitim vrstama zadataka, omogućiti studentu da se kroz rad u praktikumu na prikazu slučaja pripremi za kliničke vježbe u realnom okruženju. Materijali i metode: sustavni pregled literature, pretraživanje portala Hrčak i PubMed, pregled dostupnih radnih bilježnica, radnih materijala, strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege, Core curriculuma preddiplomskog studijskog programa Sestrinstvo i analiza izvedbenih nastavnih planova kolegija Proces zdravstvene njege visokoškolskih ustanova. Za izradu radne bilježnice korišten je online grafički uređivač Canva. Radna bilježnica izrađena u razdoblju od akademske godine 2018./2019. do 2019./2020. kroz demonstraturu na kolegiju Proces zdravstvene njege. Rezultat: napisano drugo poglavlje radne bilježnice, bez ponuđenih rješenja, za drugu fazu procesa zdravstvene njege – planiranje. U uvodu poglavlja navedeni su planirani ishodi za svaku podfazu druge faze procesa. Poglavlje sadrži 102 različita zadatka uključujući i imaginarni prikaz slučaja. Zadaci su osmišljeni da u najvećoj mjeri doprinesu ostvarenju planiranih ishoda kolegija. Raznovrsna pitanja su podijeljena po razinama Bloomove taksonomije, od razine prisjećanja do razine stvaranja. Rad na prikazu slučaja omogućava povezivanje teorijskih znanja i prakse na najvišoj razini usvojenosti i razumijevanja, te potiče kritičko razmišljanje. Zaključak: Svrha radne bilježnice je da student aktivnim učenjem ostvari planirane ishode kolegija odnosno stekne potrebne kompetencije za primjenu procesa zdravstvene njege. Preporučuje se izrada preostalih poglavlja radne bilježnice kao i radna bilježnica/materijali za ostale kolegije specijalističkih zdravstvenih njega na studiju sestrinstva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Dijana Majstorović (mentor)

Avatar Url Igor Dobrača (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Alavanja, Antonela
Metodički pristupi nastavi procesa zdravstvene njege – Planiranje zdravstvene njege, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Medicinski fakultet u Puli, Pula
Alavanja, A. (2020) 'Metodički pristupi nastavi procesa zdravstvene njege – Planiranje zdravstvene njege', diplomski rad, preddiplomski, Medicinski fakultet u Puli, Pula.
@phdthesis{phdthesis, author = {Alavanja, Antonela}, year = {2020}, pages = {76}, keywords = {metodika, metodi\v{c}ki pristup, proces zdravstvene njege, planiranje zdravstvene njege, ishodi u\v{c}enja, radna bilje\v{z}nica}, title = {Metodi\v{c}ki pristupi nastavi procesa zdravstvene njege – Planiranje zdravstvene njege}, keyword = {metodika, metodi\v{c}ki pristup, proces zdravstvene njege, planiranje zdravstvene njege, ishodi u\v{c}enja, radna bilje\v{z}nica}, publisherplace = {Pula} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Alavanja, Antonela}, year = {2020}, pages = {76}, keywords = {methodology, methodological approaches, nursing care process, health care planning, learning outcomes, workbook}, title = {Methodical approaches in teaching nursing process - planning}, keyword = {methodology, methodological approaches, nursing care process, health care planning, learning outcomes, workbook}, publisherplace = {Pula} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font