Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1081520

Učinak primjene scenarija poučavanja na afektivne i specifične kognitivne ishode učenja učenika


Pahljina-Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Učinak primjene scenarija poučavanja na afektivne i specifične kognitivne ishode učenja učenika // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 143-168


CROSBI ID: 1081520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinak primjene scenarija poučavanja na afektivne i specifične kognitivne ishode učenja učenika
(The effects of learning scenarios on students' affective and specific cognitive outcomes students)

Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole

Urednik/ci
Kolić-Vehovec, Svjetlana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2020

Raspon stranica
143-168

ISBN
978-953-361-005-4

Ključne riječi
scenariji poučavanja, IKT, emocije, motivacija, znanje
(learning scenarios, ICT, emotions, motivation, knowledge)

Sažetak
Scenariji poučavanja za prirodnoslovno- matematičke predmete (matematika, fizika, kemija i biologija) predstavljaju skup materijala i aktivnosti za primjenu IKT-a koje nastavnici mogu koristiti u pripremi za nastavni sat i dostupni su na mrežnoj stranici Edutorij. Za provjeru učinaka ovih scenarija poučavanja organizirano je kvazieksperimentalno istraživanje. U radu s eksperimentalnim razredima nastavnici su koristili scenarije poučavanja, dok su u radu s kontrolnim razredima koristili uobičajene metode poučavanja (bez IKT aktivnosti). Prije poučavanja su ispitani afekti učenika i njihovo predznanje, a poslije poučavanja ispitani su afektivni ishodi i kognitivni ishodi učenja specifični za nastavnu jedinicu koja je poučavana. U pogledu kognitivnih ishoda nije moguće izvesti jednoznačne zaključke o učinku scenarija poučavanja. U oba uvjeta učenici imaju bolje znanje nakon nastavnoga sata nego što su imali prije nastavnoga sata, ali značajniji neposredan utjecaj poučavanja uz pomoć scenarija na postignuće učenika nije utvrđen. U oba su uvjeta nastavnici koristili zadatke koji su aktivno uključili učenike u učenje i bili usmjereni na ostvarivanje kognitivnih ishoda više razine. Rezultati istraživanja upućuju na određene pozitivne učinke primjene scenarija poučavanja na motivaciju i emocije učenika, no postoje razlike među predmetima. IKT alati i aktivnosti koji kroz primjere konkretiziraju apstraktne sadržaje u matematici mogu pridonijeti doživljaju samoefikasnosti i većem interesu učenika. Slično tome, IKT alati i aktivnosti mogu doprinijeti dinamičnosti i zanimljivosti nastave biologije. U fizici postoji obrnut trend (učenici u kontrolnoj skupini pokazuju pozitivniji obrazac), dok u kemiji nije ustanovljena razlika između skupina. U oba predmeta nastavnici su u nastavi u oba uvjeta koristili interaktivne metode poučavanja, a učenici su provodili pokuse. Za dobivanje potpunijega uvida u učinke primjene scenarija u poučavanju bilo važno sustavno poticati njihovu implementaciju u nastavu i pratiti njihove dugoročne učinke na obrazovne ishode.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Pahljina-Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Učinak primjene scenarija poučavanja na afektivne i specifične kognitivne ishode učenja učenika // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 143-168
Pahljina-Reinić, R., Rončević Zubković, B. & Kolić-Vehovec, S. (2020) Učinak primjene scenarija poučavanja na afektivne i specifične kognitivne ishode učenja učenika. U: Kolić-Vehovec, S. (ur.) Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 143-168.
@inbook{inbook, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, editor = {Koli\'{c}-Vehovec, S.}, year = {2020}, pages = {143-168}, keywords = {scenariji pou\v{c}avanja, IKT, emocije, motivacija, znanje}, isbn = {978-953-361-005-4}, title = {U\v{c}inak primjene scenarija pou\v{c}avanja na afektivne i specifi\v{c}ne kognitivne ishode u\v{c}enja u\v{c}enika}, keyword = {scenariji pou\v{c}avanja, IKT, emocije, motivacija, znanje}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, editor = {Koli\'{c}-Vehovec, S.}, year = {2020}, pages = {143-168}, keywords = {learning scenarios, ICT, emotions, motivation, knowledge}, isbn = {978-953-361-005-4}, title = {The effects of learning scenarios on students' affective and specific cognitive outcomes students}, keyword = {learning scenarios, ICT, emotions, motivation, knowledge}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font