Pregled bibliografske jedinice broj: 1081520
Učinak primjene scenarija poučavanja na afektivne i specifične kognitivne ishode učenja učenika
Učinak primjene scenarija poučavanja na afektivne i specifične kognitivne ishode učenja učenika // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 143-168
CROSBI ID: 1081520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinak primjene scenarija poučavanja na afektivne
i specifične kognitivne ishode učenja učenika
(The effects of learning scenarios on students'
affective and specific cognitive outcomes
students)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole
Urednik/ci
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2020
Raspon stranica
143-168
ISBN
978-953-361-005-4
Ključne riječi
scenariji poučavanja, IKT, emocije, motivacija, znanje
(learning scenarios, ICT, emotions, motivation, knowledge)
Sažetak
Scenariji poučavanja za prirodnoslovno- matematičke predmete (matematika, fizika, kemija i biologija) predstavljaju skup materijala i aktivnosti za primjenu IKT-a koje nastavnici mogu koristiti u pripremi za nastavni sat i dostupni su na mrežnoj stranici Edutorij. Za provjeru učinaka ovih scenarija poučavanja organizirano je kvazieksperimentalno istraživanje. U radu s eksperimentalnim razredima nastavnici su koristili scenarije poučavanja, dok su u radu s kontrolnim razredima koristili uobičajene metode poučavanja (bez IKT aktivnosti). Prije poučavanja su ispitani afekti učenika i njihovo predznanje, a poslije poučavanja ispitani su afektivni ishodi i kognitivni ishodi učenja specifični za nastavnu jedinicu koja je poučavana. U pogledu kognitivnih ishoda nije moguće izvesti jednoznačne zaključke o učinku scenarija poučavanja. U oba uvjeta učenici imaju bolje znanje nakon nastavnoga sata nego što su imali prije nastavnoga sata, ali značajniji neposredan utjecaj poučavanja uz pomoć scenarija na postignuće učenika nije utvrđen. U oba su uvjeta nastavnici koristili zadatke koji su aktivno uključili učenike u učenje i bili usmjereni na ostvarivanje kognitivnih ishoda više razine. Rezultati istraživanja upućuju na određene pozitivne učinke primjene scenarija poučavanja na motivaciju i emocije učenika, no postoje razlike među predmetima. IKT alati i aktivnosti koji kroz primjere konkretiziraju apstraktne sadržaje u matematici mogu pridonijeti doživljaju samoefikasnosti i većem interesu učenika. Slično tome, IKT alati i aktivnosti mogu doprinijeti dinamičnosti i zanimljivosti nastave biologije. U fizici postoji obrnut trend (učenici u kontrolnoj skupini pokazuju pozitivniji obrazac), dok u kemiji nije ustanovljena razlika između skupina. U oba predmeta nastavnici su u nastavi u oba uvjeta koristili interaktivne metode poučavanja, a učenici su provodili pokuse. Za dobivanje potpunijega uvida u učinke primjene scenarija u poučavanju bilo važno sustavno poticati njihovu implementaciju u nastavu i pratiti njihove dugoročne učinke na obrazovne ishode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)