Pregled bibliografske jedinice broj: 1081507
Smanjenje rizika od katastrofa (SROK) kao dio nastave
Smanjenje rizika od katastrofa (SROK) kao dio nastave // Zbornik radova: I. Konferencija Hrvatske platforme za smanjenje od rizika
Zagreb: Državna uprava za zaštitu i spašavanje, 2010. str. 35-39 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1081507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Smanjenje rizika od katastrofa (SROK) kao dio nastave
(Disaster risk reduction (DRR) as a part of education)
Autori
Šimac, Zaviša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Zbornik radova: I. Konferencija Hrvatske platforme za smanjenje od rizika
/ - Zagreb : Državna uprava za zaštitu i spašavanje, 2010, 35-39
Skup
I. Konferencija Hrvatske platforme za smanjenje od rizika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
geografija, nastavni plan, nastavni program, prevencija, podizanje svijesti
(Geography, curriculum, prevention, raising awareness)
Sažetak
Iako je broj katastrofa u svijetu u porastu, odnosno broj poginulih i materijalna šteta raste iz godine u godinu, na edukaciji se još uvijek ne radi dovoljno. U Hrvatskoj edukacija o smanjenju rizika ne postoji, iako statistički podaci govore kako je šteta od hidrometeoroloških pojava u periodu od 1980. do 2002. godine iznosila četiri milijarde dolara. Poplave, požari i suše svake godine Hrvatskoj nanose nepopravljive štete. Štete koje su se mogle izbjeći, odnosno uvelike umanjiti, što je vidljivo i iz istraživanja agencija poput WMO i FEMA. Smanjenje rizika od katastrofa, prema uputama UNISDR, treba biti međupredmetna tema te se treba odmaknuti od geografije. U Hrvatskoj, neke naznake smanjenja rizika od katastrofa moguće je pronaći u nastavi geografije, što je i više nego nezadovoljavajuće. Vrlo malom intervencijom, unutar nastave geografije, mogli bi se postići zadovoljavajući rezultati po pitanju SROK-a. Razlog nedostatka edukacije je nedostatak adekvatnog zakonodavnog okvira koji bi definirao obvezu i obujam programa nastave SROK-a. Uvođenje SROK-a u nastavu ima za cilj podizanje svijesti građana o prijetnjama koje nas okružuju odnosno pripremiti djecu na moguće uvjete koji vladaju tijekom katastrofa. Uvođenje SROK-a mora pratiti i izgradnja sigurnih škola, odnosno otpornih na prirodne i ostale utjecaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sigurnosne i obrambene znanosti, Geografija