Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1081502

Vrijednost aktivnosti kao element sudjelovanja u nastavnim aktivnostima Prirode i društva kod učenika razredne nastave


Beroš, Ivan; Pongračić, Luka
Vrijednost aktivnosti kao element sudjelovanja u nastavnim aktivnostima Prirode i društva kod učenika razredne nastave // Acta ladertina, 17 (2020), 1; 65-82 doi:10.15291/ai.3079 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1081502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijednost aktivnosti kao element sudjelovanja u nastavnim aktivnostima Prirode i društva kod učenika razredne nastave
(Task value as an element of participation in the classroom activities at school subject nature and society in lower elementary school students)

Autori
Beroš, Ivan ; Pongračić, Luka

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 17 (2020), 1; 65-82

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
motivacija ; razredna nastava ; spolne razlike u obrazovanju ; STEM ; teorija očekivane vrijednosti
(motivation ; elementary school teaching ; gender differences in education ; STEM ; expectancy value theory)

Sažetak
Motivacija učenika za sudjelovanje u nastavnim aktivnostima predstavlja jedan od elemenata uspješne i kvalitetne nastave. Nastavnici su tijekom povijesti učenike nastojali motivirati na različite načine: strahom od kazne, prisilom ili razvijanjem interesa. Suvremeni pristupi naglasak stavljaju na intrinzičnu motivaciju, preciznije interes kao pokretač aktivnosti učenika na nastavi. U radu se prikazuju rezultati istraživanja kojim se nastojala utvrditi vrijednost aktivnosti kao element sudjelovanja na nastavi Prirode i društva kod učenika razredne nastave. Kao teorijska osnova korištena je teorija motivacije očekivane vrijednosti (EVT) koja analizira vrijednost aktivnosti pojedinca prema četirima komponentama: interes ili uživanje u aktivnosti, percipiranu važnost uspješnosti u aktivnosti, percipiranu korisnost te cijenu aktivnosti. Anketirano je 246 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda dviju ruralnih osnovnih škola, a za prikupljanje podataka korišten je modificirani upitnik Motivated strategies for learning questionnaire (Pintrich i sur., 1991). Rezultati istraživanja navode na nekoliko zaključaka. Ispitanici sudjelovanju u aktivnostima na nastavi Prirode i društva pridaju visoku vrijednost bez obzira na spol i dob. Nisu utvrđene razlike u rezultatima uvjetovane dobi ili spolom ispitanika u ni jednoj od triju ispitivanih komponenata vrijednosti aktivnosti kao elementa sudjelovanja u nastavnim aktivnostima: interesu ili uživanju u aktivnosti, percipiranoj važnosti uspješnosti u aktivnosti te percipiranoj korisnosti aktivnosti za ostvarenje kratkoročnih i dugoročnih ciljeva učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivan Beroš (autor)

Avatar Url Luka Pongračić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Beroš, Ivan; Pongračić, Luka
Vrijednost aktivnosti kao element sudjelovanja u nastavnim aktivnostima Prirode i društva kod učenika razredne nastave // Acta ladertina, 17 (2020), 1; 65-82 doi:10.15291/ai.3079 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Beroš, I. & Pongračić, L. (2020) Vrijednost aktivnosti kao element sudjelovanja u nastavnim aktivnostima Prirode i društva kod učenika razredne nastave. Acta ladertina, 17 (1), 65-82 doi:10.15291/ai.3079.
@article{article, author = {Bero\v{s}, Ivan and Pongra\v{c}i\'{c}, Luka}, year = {2020}, pages = {65-82}, DOI = {10.15291/ai.3079}, keywords = {motivacija, razredna nastava, spolne razlike u obrazovanju, STEM, teorija o\v{c}ekivane vrijednosti}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.3079}, volume = {17}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Vrijednost aktivnosti kao element sudjelovanja u nastavnim aktivnostima Prirode i dru\v{s}tva kod u\v{c}enika razredne nastave}, keyword = {motivacija, razredna nastava, spolne razlike u obrazovanju, STEM, teorija o\v{c}ekivane vrijednosti} }
@article{article, author = {Bero\v{s}, Ivan and Pongra\v{c}i\'{c}, Luka}, year = {2020}, pages = {65-82}, DOI = {10.15291/ai.3079}, keywords = {motivation, elementary school teaching, gender differences in education, STEM, expectancy value theory}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.3079}, volume = {17}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {task value as an element of participation in the classroom activities at school subject nature and society in lower elementary school students}, keyword = {motivation, elementary school teaching, gender differences in education, STEM, expectancy value theory} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO Academic Search Premier
  • Academic Search Complete
  • Academic Search Alumni Edition
  • Academic Search Ultimate
  • Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
  • One Belt, One Road Reference Source
  • Hrčak
  • Morepress


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font