Pregled bibliografske jedinice broj: 1081386
Primjena verbotonalne teorije u alfabetizaciji
Primjena verbotonalne teorije u alfabetizaciji // SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema, 1 (1988), 1-2; 9-16 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1081386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena verbotonalne teorije u alfabetizaciji
(Application of the verbotonal theory in alphabetisation)
Autori
Guberina, Petar ; Gajer, Branimir
Izvornik
SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema (0353-2704) 1
(1988), 1-2;
9-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
verbotonalna teorija ; alfabetizacija
(verbotonal theory ; alphabetisation)
Sažetak
Pojam alfabetizacije u najužem smislu odnosi se na stvaranje alfabeta za jezike koji još nisu fonetski i fonematski definirani. Alfabetizacija se također može shvatiti kao opismenjavanje koje je u verbotonalnom pristupu shvaćeno mnogo šire od klasičnog, a metodološki postupak je suprotnog smjera. Naime, slijedeći provjerene postupke AVGS metode, verbotonalna alfabetizacija započinje situacijama snimljenim na dijapozitive uz pomoć kojih se usvaja prateći tekst snimljen na magnetofonskoj vrpci i tako se savladavaju teme iz opće kulture, praktične vještine primjenjive u svakodnevnom životu, pa čak i neko jednostavnije zvanje. Tek nakon toga, kada su već usvojene zvučne, ritmičko-intonativne strukture, paralelne s vizuelnim, počinje se s učenjem pisanja koje je time znatno olakšano, a osim toga u usvojenim vještinama i znanjima učenik dobiva nužnu motivaciju za proces koji je u toku, kao i za daljnje obrazovanje. Alfabetizacija može biti shvaćena i kao elementarno obrazovanje za pismene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija