Pregled bibliografske jedinice broj: 1081264
Procjena i intervencija kod djece s poremećajem iz spektra autizma i poremećajima socijalne komunikacije
Procjena i intervencija kod djece s poremećajem iz spektra autizma i poremećajima socijalne komunikacije // Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma: knjiga sažetaka / Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019. str. 65-65 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1081264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena i intervencija kod djece s poremećajem
iz spektra autizma i poremećajima socijalne
komunikacije
(Evaluation and intervention in children with
autism spectrum disorder and social
communication disorders)
Autori
Čavužić Čajko, Jasminka ; Kologranić Benić, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma: knjiga sažetaka
/ Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019, 65-65
ISBN
978-953-55853-7-4
Skup
5. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rana intervencija ; poremećaj iz spektra autizma ; poremećaj socijalne komunikacije
(early intervention ; autism spectrum disorder ; social communication disorder)
Sažetak
U svojoj praksi svjedoci smo trenda povećanja broja djece s poremećajem iz spektra autizma (PSA) i poremećajima socijalne komunikacije (PSK). Nerijetko se vode rasprave o činjenici što je doprinijelo toj situaciji – čimbenici rizika za pojavu razvojnih poremećaja, rana i bolja diferencijalna dijagnostika ili oboje. Posljednjih desetak godina, dijagnostički instrumenti koji olakšavaju logopedsku procjenu su standardizirani, a samim time diferencijalna dijagnostika postaje preciznija. Sukladno tome, porastao je i broj stručnjaka koji se bave navedenom problematikom te broj različitih intervencija u radu s djecom sa PSA-om i PSK- om. U svijetu se velika pažnja pridaje evaluaciji logopedske intervencije i evaluaciji ciljeva prilikom logopedske terapije. Zasićeni velikim brojem različitih intervencija za djecu sa PSA-om i PSK-om, zahvaljujući kojima dijete ostvaruje napredak u komunikacijskom i jezičnom statusu, znanstvenici redovito evaluiraju uspješnost istih (National Standard Report, 2015). Cilj je rada ispitati postojanje razlika u učestalosti korištenja mjernih instrumenata prilikom procjene komunikacijskog i jezičnog statusa djece sa PSA-om i PSK-om, učestalosti korištenja znanstveno utemeljenih, znanstveno neutemeljenih i intervencija u prodoru te učestalosti korištenja visokotehnoloških i niskotehnoloških sredstava u odnosu na godine iskustva logopeda, stupnja obrazovanja, regiju rada i ustanovu u kojoj rade. Uzorak čine logopedi s područja Republike Hrvatske, oba spola, različitih godina radnog iskustva i stupnja obrazovanja te ustanova u kojima rade.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG