Pregled bibliografske jedinice broj: 1081125
Strah kao marketinški alat
Strah kao marketinški alat, 2020. (popularni rad).
CROSBI ID: 1081125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah kao marketinški alat
(Fear as a marketing tool)
Autori
Vrček, Valerije
Izvornik
Glas Koncila
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2020
Ključne riječi
strah, FOMO efekt, marketing, industrija, pandemija
(fear, FOMO efect, marketing, industry, pandemics)
Sažetak
Strah je reakcija s kojom efikasna psihologija računa u službi marketinga. Strah služi kao emocionalni okidač, kao mehanizam mobilizacije i faktor motivacije. U sociologiji, psihologiji i marketingu poznat je pojam straha kao privlačne etikete (»fear appeal«). Strah podiže adrenalin, izaziva efekt »bori se ili bježi«, pa i kod potrošača: katekolaminskim hormonima nabildani kupci ulaze u trgovačke centre u kojima ih dočekuje osvježenje: ventilacija, osvjetljenje, ozvučenje i ambalaža s porukama. Vrlo često s porukama koje izazivaju strah. No nisu pritom posrijedi samo konačne poruke sadržane u krilaticama, deklaracijama ili sugestivnim slikama ; to su samo eksplicitne poruke na ambalaži. Naprotiv, mnogo je ranije isti potrošač, koji je u trgovini izravno izložen tek jednokratnoj poruci koja izaziva strah, uvučen u kulturu straha koja se stvara u političkim i znanstvenim institucijama, u medicinskim krugovima, u osiguravajućim društvima. Generiranjem straha ne prodaju se samo fizički proizvodi, nego i usluge i ideje. A u društvu rizika svaka eliminacija straha je poželjna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)