Pregled bibliografske jedinice broj: 1081119
Motivacija za učenje francuskoga i talijanskoga kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju
Motivacija za učenje francuskoga i talijanskoga kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju // XXXIV. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku Jezično i izvanjezično u međudjelovanju = Linguistic and Extralinguistic in Interaction ; Knjiga sažetaka ; Book of Abstracts / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu, 2020. str. 100-100 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1081119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za učenje francuskoga i talijanskoga
kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju
(Motivation for learning French and Italian as a
foreign language in vocational education)
Autori
Violić-Koprivec, Ariana ; Maslek, Jasenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XXXIV. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku Jezično i izvanjezično u međudjelovanju = Linguistic and Extralinguistic in Interaction ; Knjiga sažetaka ; Book of Abstracts
/ Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela - Split : Sveučilište u Splitu, 2020, 100-100
ISBN
978-953-352-048-3
Skup
XXXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Jezično i izvanjezično u međudjelovanju
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2020. - 26.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
motivacija ; francuski i talijanski kao strani jezici ; strukovno obrazovanje.
(motivation ; French and Italian as foreign languages ; vocational education)
Sažetak
U procesu učenja stranoga jezika uz kognitivne značajnu ulogu imaju afektivni čimbenici. Mihaljević Djigunović (1998) ističe pet afektivnih domena: motivaciju, stavove, pojam o sebi, strah i atribucije. Motivacija je vrlo važan čimbenik jer, kako ističe Dörnyei (1998, 2001a) čak i učenici s izraženim jezičnim sposobnostima i visokim stupnjem inteligencije neće uspjeti u dugom procesu usvajanja stranoga jezika ako nisu dostatno motivirani za učenje. Cheng i Dörnyei (2007) ističu da je motivacija pokretačka sila, ali i snaga koja pomaže u procesu učenja stranog jezika. S obzirom na to da se na motivaciju može utjecati u kontekstu formalnog obrazovanja, ona se dade razvijati i poticati različitim promjenama u nastavnom radu (Stern, 1983 ; Karlak, 2014), pa su istraživanja u tom smislu osobito korisna. Cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u motivaciji za učenje talijanskoga i francuskoga jezika u kontekstu formalnog strukovnog obrazovanja, te u čemu se očituju eventualne razlike. Postavljeni cilj potaknut je rezultatima dosadašnjih istraživanja, koja upućuju da motivacija može varirati ovisno o jeziku cilju, na što utječe više čimbenika. Pretpostavljeno je da će rezultati istraživanja pokazati dominantnost uporabno-komunikacijske ili instrumentalne motivacije. Istraživanje je provedeno među učenicima srednje strukovne škole. Za prikupljanje podataka korištena je prilagođena inačica Upitnika za mjerenje tipa i intenziteta motivacije učenika za učenje stranoga jezika autorice Jelene Mihaljević Djigunović (1998). Prikupljeni podatci analizirani su metodom deskriptivne i inferencijalne statistike. Rezultati ovog istraživanja mogu biti smjernice za poboljšanje motivacije, a time i doprinos kvaliteti nastavnoga procesa u razrednom okruženju u procesu učenja i poučavanja francuskoga i talijanskog jezika. U tome bi se ogledao i mogući znanstveni doprinos i potkrijepila pozitivna valorizacija i korisnost ovoga istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku