Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1081119

Motivacija za učenje francuskoga i talijanskoga kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju


Violić-Koprivec, Ariana; Maslek, Jasenka
Motivacija za učenje francuskoga i talijanskoga kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju // XXXIV. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku Jezično i izvanjezično u međudjelovanju = Linguistic and Extralinguistic in Interaction ; Knjiga sažetaka ; Book of Abstracts / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu, 2020. str. 100-100 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1081119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija za učenje francuskoga i talijanskoga kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju
(Motivation for learning French and Italian as a foreign language in vocational education)

Autori
Violić-Koprivec, Ariana ; Maslek, Jasenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XXXIV. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku Jezično i izvanjezično u međudjelovanju = Linguistic and Extralinguistic in Interaction ; Knjiga sažetaka ; Book of Abstracts / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela - Split : Sveučilište u Splitu, 2020, 100-100

ISBN
978-953-352-048-3

Skup
XXXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Jezično i izvanjezično u međudjelovanju

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2020. - 26.09.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
motivacija ; francuski i talijanski kao strani jezici ; strukovno obrazovanje.
(motivation ; French and Italian as foreign languages ; vocational education)

Sažetak
U procesu učenja stranoga jezika uz kognitivne značajnu ulogu imaju afektivni čimbenici. Mihaljević Djigunović (1998) ističe pet afektivnih domena: motivaciju, stavove, pojam o sebi, strah i atribucije. Motivacija je vrlo važan čimbenik jer, kako ističe Dörnyei (1998, 2001a) čak i učenici s izraženim jezičnim sposobnostima i visokim stupnjem inteligencije neće uspjeti u dugom procesu usvajanja stranoga jezika ako nisu dostatno motivirani za učenje. Cheng i Dörnyei (2007) ističu da je motivacija pokretačka sila, ali i snaga koja pomaže u procesu učenja stranog jezika. S obzirom na to da se na motivaciju može utjecati u kontekstu formalnog obrazovanja, ona se dade razvijati i poticati različitim promjenama u nastavnom radu (Stern, 1983 ; Karlak, 2014), pa su istraživanja u tom smislu osobito korisna. Cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u motivaciji za učenje talijanskoga i francuskoga jezika u kontekstu formalnog strukovnog obrazovanja, te u čemu se očituju eventualne razlike. Postavljeni cilj potaknut je rezultatima dosadašnjih istraživanja, koja upućuju da motivacija može varirati ovisno o jeziku cilju, na što utječe više čimbenika. Pretpostavljeno je da će rezultati istraživanja pokazati dominantnost uporabno-komunikacijske ili instrumentalne motivacije. Istraživanje je provedeno među učenicima srednje strukovne škole. Za prikupljanje podataka korištena je prilagođena inačica Upitnika za mjerenje tipa i intenziteta motivacije učenika za učenje stranoga jezika autorice Jelene Mihaljević Djigunović (1998). Prikupljeni podatci analizirani su metodom deskriptivne i inferencijalne statistike. Rezultati ovog istraživanja mogu biti smjernice za poboljšanje motivacije, a time i doprinos kvaliteti nastavnoga procesa u razrednom okruženju u procesu učenja i poučavanja francuskoga i talijanskog jezika. U tome bi se ogledao i mogući znanstveni doprinos i potkrijepila pozitivna valorizacija i korisnost ovoga istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Jasenka Maslek (autor)

Avatar Url Ariana Violić-Koprivec (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Violić-Koprivec, Ariana; Maslek, Jasenka
Motivacija za učenje francuskoga i talijanskoga kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju // XXXIV. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku Jezično i izvanjezično u međudjelovanju = Linguistic and Extralinguistic in Interaction ; Knjiga sažetaka ; Book of Abstracts / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu, 2020. str. 100-100 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Violić-Koprivec, A. & Maslek, J. (2020) Motivacija za učenje francuskoga i talijanskoga kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju. U: Nigoević, M. & Matešić, M. (ur.)XXXIV. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku Jezično i izvanjezično u međudjelovanju = Linguistic and Extralinguistic in Interaction ; Knjiga sažetaka ; Book of Abstracts.
@article{article, author = {Violi\'{c}-Koprivec, Ariana and Maslek, Jasenka}, year = {2020}, pages = {100-100}, keywords = {motivacija, francuski i talijanski kao strani jezici, strukovno obrazovanje.}, isbn = {978-953-352-048-3}, title = {Motivacija za u\v{c}enje francuskoga i talijanskoga kao stranih jezika u strukovnom obrazovanju}, keyword = {motivacija, francuski i talijanski kao strani jezici, strukovno obrazovanje.}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Violi\'{c}-Koprivec, Ariana and Maslek, Jasenka}, year = {2020}, pages = {100-100}, keywords = {motivation, French and Italian as foreign languages, vocational education}, isbn = {978-953-352-048-3}, title = {Motivation for learning French and Italian as a foreign language in vocational education}, keyword = {motivation, French and Italian as foreign languages, vocational education}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font