Pregled bibliografske jedinice broj: 1081071
Tradicijska glazba Istre u nastavi glazbene kulture nižih razreda osnovne škole
Tradicijska glazba Istre u nastavi glazbene kulture nižih razreda osnovne škole // Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2018), 1; 141-153 doi:10.32903/zs.64.1.11 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1081071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicijska glazba Istre u nastavi glazbene
kulture nižih razreda osnovne škole
(Traditional Music of Istria in Teaching Music
Culture in the Lower Classes of Elementary School)
Autori
Močinić, Snježana ; Crnčić Brajković, Marija
Izvornik
Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 64
(2018), 1;
141-153
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
tradicijska glazba Istre, nastavni plan i program, Glazbena kultura, učitelji Glazbene kulture
(traditional music of Istria, curriculum, Music Culture, Music Culture teachers)
Sažetak
Tradicijska glazba utkana je u životu svake ljudske zajednice te se u njoj odražava način razmišljanja i stil života ljudi koji su ju stvarali, očuvali i prenosili mlađim generacijama. Osim što je izraz kreativnosti i želje za zabavom, tradicijska glazba dio je običaja i obreda vezanih uz svakidašnji život i važne događaje u životu svakog pojedinca. Nekada se generacijama prenosila isključivo usmenom predajom. Danas napretkom tehnike, sredstava komunikacije, usavršavanjem metoda poučavanja postaje to sve više zadaća škole. Prema nastavnom planu i programu za osnovnu školu na snazi u Republici Hrvatskoj (2006.) učitelj ima slobodu izbora tradicijskih motiva i napjeva kao i drugih tradicijskih sadržaja koje može uvrstiti u svoj izvedbeni nastavni program. U radu su iskazani podaci o realizaciji takvih sadržaja. U empirijskom istraživanju anketnim upitnikom ispitani su stavovi učitelja nižih razreda osnovne škole južne Istre o zastupljenosti tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture. Istraživanje je pokazalo različitosti u realizaciji tradicijskih sadržaja uvjetovane u prvom redu osobnim stajalištem učitelja/nastavnika. U očuvanju glazbene baštine suvremeni organizirani odgojno-obrazovni sustav ima neprocjenjivu ulogu. Redovnom nastavom i izvannastavnim aktivnostima uz korelaciju s ostalim područjima učitelji mogu pomoću tradicijske glazbe upotpuniti širinu spoznaja te pridonijeti razvoju učeničkih znanja i vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost