Pregled bibliografske jedinice broj: 1081064
Pripremljenost studenata diplomskih studija za učenje i rad u suvremenom društvu
Pripremljenost studenata diplomskih studija za učenje i rad u suvremenom društvu, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1081064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pripremljenost studenata diplomskih studija za
učenje i rad u suvremenom društvu
(Graduate student readiness for learning and work in
modern society)
Autori
Peša, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.09
Godina
2020
Stranica
66
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
studenti diplomskih studija, spremnost za samousmjereno učenje, spremnost za rad
(graduate students, readiness for self-directed learning, readiness for work)
Sažetak
Temeljni cilj ovog rada bio je ispitati studente diplomskih studija u kojoj mjeri procjenjuju svoju spremnost za samousmjereno učenje i spremnost za rad. Htjelo se utvrditi postoji li razlika u samoprocjeni s obzirom na spol, smjer studija, godinu studija, prosječan uspjeh, rad preko student servisa te sudjelovanje u volonterskim aktivnostima. U istraživanju je sudjelovalo 156 studenata s različitih fakulteta unutar Republike Hrvatske. Podatci su prikupljani putem online upitnika koji se sastojao od tri dijela, općih podataka, skale stavova o spremnosti za posao te skale stavova o spremnosti za samousmjereno učenje. Rezultati istraživanja pokazuju kako studenti posjeduju određenu razinu spremnosti za posao, budući da su spremni na učenje i usavršavanje, timski rad i prilagodbu različitim društvenim situacijama. Naglašavaju važnost poštivanja kolega i autoriteta, a bitna im je uspješnost na poslu. Iz rezultata je vidljiva i visoka razina samopouzdanja budući da sumnjaju u neuspjeh postavljenih ciljeva, te su otvoreni kad je u pitanju izražavanje vlastitog mišljenja. Istraživanja pokazuju i određenu razinu spremnosti za samousmjereno učenje s obzirom na to da su studenti visoko procijenili vlastitu sposobnostorganiziranja, odgovornost i discipliniranost. Voljni su učiti i imaju potrebu učiti, a spremni su na samostalno učenje te se dobro snalaze u pronalasku informacija koje su im potrebne. Također, sposobni su kritički i logično razmišljati o novim idejama. Nezavisne varijable, smjer studija te sudjelovanje u volonterskim aktivnostima nemaju značajan statistički utjecaj na osjećaj radne spremnosti i spremnosti za učenje, dok spol, godina studija, prosječan uspjeh i rad preko student servisa pokazuju djelomičan ili značajan utjecaj na studentsku samoprocjenu spremnosti za posao te spremnosti za samousmjereno učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija