Pregled bibliografske jedinice broj: 1081061
Korištenje mobilnih uređaja kod djece osnovnoškolske dobi
Korištenje mobilnih uređaja kod djece osnovnoškolske dobi, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1081061 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje mobilnih uređaja kod djece
osnovnoškolske dobi
(Mobile device use among school-aged children)
Autori
Dropulić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.09
Godina
2020
Stranica
93
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
pametni telefon, ovisnost o pametnom telefonu, roditeljsko posredovanje,
(smartphone, smartphone addiction, parental mediation)
Sažetak
Učestalo korištenje mobilnih uređaja kod djece i mladih ljudi je relativno nova pojava koja rezultira temeljnim promjenama u načinu na koji se djeca ponašaju, razgovaraju provode vrijeme te grade odnose. Učestalo korištenje mobilnih uređaja dovodi do brojnih negativnih implikacija na socijalnu, psihološku i fizičku dobrobit djece i mladih ljudi. Često se javlja i ovisnost o pametnom telefonu te pojava vršnjačkog nasilja putem pametnog telefona. Pametni telefoni imaju i pozitivne učinke ukoliko roditelji posreduju u dječjem korištenju te ukoliko ga djeca koriste u svrhu učenja. Kako bi se navedena pojava regulirana važno je da roditelji budu uključeni u dječje korištenje tehnologije te posreduju na način da kontroliraju sadržaj i vrijeme provedeno na pametnom telefonu, pri čemu veliku ulogu ima medijsko opismenjavanje kako djece tako i roditelja. Istraživanjem se htjela ispitati učestalost korištenja pametnih telefona, posredovanje roditelja u korištenju tehnologije, ovisnost o pametnom telefonu, vršnjačko nasilje putem pametnog telefona te učenje uz korištenje pametnog telefona. Istraživanje je pokazalo da se navedene stavke uglavnom ne razlikuju s obzirom na spol i veličinu mjesta. Navedene stavke se razlikuju s obzirom na školski uspjeh i vrijeme provedeno na pametnom telefonu. S obzirom na razred, nema razlike u ovisnosti o pametnom telefonu i učenju uz korištenje pametnog telefona, dok se razlika javlja za stavke pojavu vršnjačkog nasilja putem pametnog telefona te roditeljsko posredovanje u korištenju tehnologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija