Pregled bibliografske jedinice broj: 1081032
DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM
DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM // Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2018), 2; 9-26 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1081032 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM
Autori
Beroš, Ivan
Izvornik
Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek (2584-5500) 2
(2018), 2;
9-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
hrčak, hrcak, znanstveni časopisi, hrvatski, scientific journals, croatian
Sažetak
Odgoj i obrazovanje čine jedan od čimbenika uspješne zajednice odgajajući i obrazujući građane sposobne za aktivno sudjelovanje u participativnoj demokraciji. Važnost obrazovanja za demokraciju je prepoznao još John Dewey, no implementacija ideje je otežana usponom neoliberalizma kao dominantne svjetske ideologije. Kontradikcije između ciljeva i metoda demokracije te neoliberalizma očituju se na području kurikula koji, pod utjecajem postmodernizma, postaje fleksibilniji i otvoreniji za različite diskurse iviđenje stvarnosti iz pozicije drugog. Začetke demokratskog obrazovanja nalazimo u idejama alternativnih škola uspostavljenih u Njemačkoj, Engleskoj te Norveškoj.Istinsko demokratsko obrazovanje zahtjeva transformaciju cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava utemeljenu na dijaloškom pristupu odgojno-obrazovnom procesu, važnosti zajedničkih prostora kao poligona demokratskog obrazovanja, kritičkoj analizi procesa (su)konstrukcije i legitimiranja znanja te zajedničkog djelovanja iz trenutnog društveno- političkog okvira prema svijetu mogućeg.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)