Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1080565

Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika


Lukaš, Mirko
Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika // Metodički ogledi, 27 (2020), 1; 81-101 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1080565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika
(Historical Discourse of Professional Development and Continuing Teacher Training)

Autori
Lukaš, Mirko

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 27 (2020), 1; 81-101

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje, profesionalno učenje, permanentno obrazovanje, školski propisi
(lifelong education, vocational learning, continuing education, school regulations)

Sažetak
Usporednom analizom odabranih povijesnih i suvremenih pedagoških dokumenata stručno usavršavanje se prepoznaje kao trajna i neodvojiva komponenta nastavničke profesije. Trajno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika nepravedno se pripisuje tek vremenu paradigme cjeloživotnog obrazovanja. Pedagoški teoretičari nastavničkoj profesiji od njezinih početaka i pokušaja zakonske regulative te njezina društvenog etabliranja propisuju trajnu potrebu stručnog usavršavanja u svrhu profesionalnog razvitka i karijernog napredovanje, kao i obvezu neprestanog učenja. Već u prvom zakonskom dokumentu iz 1874. godine propisano je individualno i produžno obrazovanje svih učitelja. Time stručno usavršavanje postaje ključna sastavnica učiteljske profesije a kasnije i svih odgojno-obrazovnih djelatnika. Analizom povijesnih dokumenata utvrđena je sto pedeset godišnja zakonska i propisima regulirana trajna obveza stručnog usavršavanja nastavnika koja u praksi često nije ostvarena. Nakon dosegnute sveučilišne razine inicijalnog obrazovanja svih nastavnika i učitelja, potrebno je stvoriti uvjete za njihovo sustavno i učinkovito stručno usavršavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukaš, Mirko
Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika // Metodički ogledi, 27 (2020), 1; 81-101 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Lukaš, M. (2020) Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika. Metodički ogledi, 27 (1), 81-101.
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko}, year = {2020}, pages = {81-101}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, profesionalno u\v{c}enje, permanentno obrazovanje, \v{s}kolski propisi}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {27}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Povijesni diskurs stru\v{c}nog usavr\v{s}avanja i trajne izobrazbe nastavnika}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, profesionalno u\v{c}enje, permanentno obrazovanje, \v{s}kolski propisi} }
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko}, year = {2020}, pages = {81-101}, keywords = {lifelong education, vocational learning, continuing education, school regulations}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {27}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Historical Discourse of Professional Development and Continuing Teacher Training}, keyword = {lifelong education, vocational learning, continuing education, school regulations} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font