Pregled bibliografske jedinice broj: 1080565
Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika
Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika // Metodički ogledi, 27 (2020), 1; 81-101 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1080565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne
izobrazbe nastavnika
(Historical Discourse of Professional Development
and Continuing Teacher Training)
Autori
Lukaš, Mirko
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 27
(2020), 1;
81-101
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje, profesionalno učenje, permanentno obrazovanje, školski propisi
(lifelong education, vocational learning, continuing education, school regulations)
Sažetak
Usporednom analizom odabranih povijesnih i suvremenih pedagoških dokumenata stručno usavršavanje se prepoznaje kao trajna i neodvojiva komponenta nastavničke profesije. Trajno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika nepravedno se pripisuje tek vremenu paradigme cjeloživotnog obrazovanja. Pedagoški teoretičari nastavničkoj profesiji od njezinih početaka i pokušaja zakonske regulative te njezina društvenog etabliranja propisuju trajnu potrebu stručnog usavršavanja u svrhu profesionalnog razvitka i karijernog napredovanje, kao i obvezu neprestanog učenja. Već u prvom zakonskom dokumentu iz 1874. godine propisano je individualno i produžno obrazovanje svih učitelja. Time stručno usavršavanje postaje ključna sastavnica učiteljske profesije a kasnije i svih odgojno-obrazovnih djelatnika. Analizom povijesnih dokumenata utvrđena je sto pedeset godišnja zakonska i propisima regulirana trajna obveza stručnog usavršavanja nastavnika koja u praksi često nije ostvarena. Nakon dosegnute sveučilišne razine inicijalnog obrazovanja svih nastavnika i učitelja, potrebno je stvoriti uvjete za njihovo sustavno i učinkovito stručno usavršavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Mirko Lukaš
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus