Pregled bibliografske jedinice broj: 1080512
Poticanje pozitivnih odnosa u razredu
Poticanje pozitivnih odnosa u razredu, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1080512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje pozitivnih odnosa u razredu
(Encouraging positive relationships in the classroom)
Autori
Prah, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2020
Stranica
62
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
relacijska pedagogija, pozitivni odnosi, negativni odnosi, nasilje, oblici nasilja
(relational pedagogy, positive relationships, negative relationships, violence and abuse, forms of violence and abuse)
Sažetak
Čovjek kao društveno biće tijekom života izgrađuje različite odnose s drugim ljudima. Kako bi određena zajednica funkcionirala, važno je da njezini članovi razviju kvalitetne, pozitivne i iskrene suradničke odnose. Veliku ulogu u stvaranju i razvijanju tih odnosa imaju škole kao odgojno-obrazovne ustanove. To su važna mjesta u kojima djeca odrastaju, uče, komuniciraju s drugom djecom i razvijaju međusobne odnose. S druge strane, ako se ne pridaje dovoljno pažnje samom interesu za razvoj i poticanje pozitivnih odnosa kod učenika, moglo bi doći do nepoželjnih odnosa i nepoželjnog ponašanja. Takvi odnosi često mogu prerasti i u nasilje, koje predstavlja jedan od većih problema suvremenog društva. U teorijskom dijelu ovoga rada raspravlja se pozitivnim i negativnim odnosima u školskom kontekstu. Naime, analiziraju se se odnosi među učenicima, odnosi između učenika i učitelja te odnosi među učiteljima, stručnim suradnicima i roditeljima. U ovome se dijelu rada također objašnjavaju pojmovi kao što su relacijska pedagogija, pozitivni i negativni odnosi, nasilje i vršnjačko nasilje. U drugom dijelu rada prikazane su radionice kojima bi učitelji mogli poticati pozitivne odnose, kako među samim učenicima tako i općenito u školskom okruženju. Naglasak je na radionicama koje su namijenjene učenicima kako bi poboljšali međusobne odnose unutar razreda. Radionice uključuju četiri područja važna za pozitivne odnose kao što su tolerancija, stereotipi i predrasude, prava djeteta te rješavanje sukoba. Glavni su ciljevi ovih radionica poticanje i razvijanje kvalitetnih i podržavajućih odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)