Pregled bibliografske jedinice broj: 1080504
Dječji crtež kao pokazatelj doživljenog nasilja
Dječji crtež kao pokazatelj doživljenog nasilja, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1080504 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječji crtež kao pokazatelj doživljenog nasilja
(Children's drawing as an indicator of experienced violence)
Autori
Kovač, Maristella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2020
Stranica
43
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
zlostavljanje i zanemarivanje, posljedice, dječji crtež, prepoznavanje zlostavljanja
(Abuse and neglect, consequences, children’s drawing, recognition of abuse)
Sažetak
Crteži zlostavljane djece uvelike se razlikuju u načinu izražavanja od crteža ostale djece, što može biti od velike pomoći učiteljima u prepoznavanju nasilja. U teorijskom dijelu ovoga rada analiziraju se zlostavljanje (fizičko, seksualno i emocionalno) i zanemarivanje te njihove posljedice. Odrastanje djeteta u okolini u kojoj je izloženo zlostavljanju i zanemarivanju uzrokuje kratkoročne i dugoročne posljedice koje se mogu očitovati tijekom cijelog života. Učitelji imaju važnu ulogu u prepoznavanju zlostavljanja, pri čemu su im vrlo korisni dječji crteži. Cilj je ovoga rada analizirati boje, teme i specifičnosti koje se pojavljuju na originalnim crtežima zlostavljane djece. Neke od osnovnih značajki tih crteža su izostavljanje zlostavljača, sjenčanje dijelova tijela, izrazi lica na kojima se uočava tuga, izostavljanje nosa, ravna usta koja ukazuju na čuvanje tajni, prevladavanje crvene boje koja simbolizira agresivnost te crtanje nevremena i tamnih oblaka. Crteži zlostavljane djece mogu biti vrlo korisni u otkrivanju zlostavljanja. Naime, učitelji pomoću ponavljanih motiva crtežima i razgovora s učenikom mogu pravovremeno reagirati i zatražiti adekvatnu pomoć te tako spriječiti daljnje nasilje nad djetetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)