Pregled bibliografske jedinice broj: 1080457
Boja kao oblik komunikacije
Boja kao oblik komunikacije // Best Design Days
Zagreb, Hrvatska, 2020. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1080457 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Boja kao oblik komunikacije
(Colour as a form of communication)
Autori
Kulčar, Rahela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Best Design Days
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.05.2020. - 29.05.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
uloga boje, memorija boja, utjecaj rasvjete, kromogene boje,
(color effect, colour memory, lighting effect, chromogenic colour)
Sažetak
Kao snažan oblik komunikacije boja je nezamjenjiva. Ona ima moć privući našu pozornost, pobuditi naše emocije i potaknuti nas na djelovanje. Uloga boje vrlo je često odlučujući faktor pri izboru nekog proizvoda. Tiskarske boje danas se koriste na cijelom nizu različitih proizvoda od ambalaže, komercijalnog tiska, zaštitnih dokumenata, keramike i tekstila. Boje koje se mijenjaju pod utjecajem vanjskih podražaja od sve su veće važnosti u grafičkoj tehnologiji i dizajnu. Pametni materijali (eng:"smart materials") ili inteligentni sistemi aktiviraju se i reagiraju prema svojoj okolini. Takvi materijali mogu se aktivirati i reagirati na okolinu na predvidljiv i koristan način te im se svakodnevno proširuje područje aplikacija. Oni proizvodu daju veću zaštitu, dekorativnost, dodatnu funkcionalnost, nove specifične karakteristike korištenja i sa tim veliku dodatnu tržišnu vrijednost. Kromogeni materijali su vrlo učinkoviti i upotrebljivi, daju mogućnost brze vizualne ocjene i za kontrolu i provjeru ne zahtijevaju dodatnu opremu. Od svih kromogenih boja, koje se pojavljuju na tržištu, najviše se upotrebljavaju i istražuju mogućnosti fotokromnih i termokromnih boja. Termokromne tiskarske boje mijenjaju svoju boju pod utjecajem temperature, a njihova promjena može biti reverzibilna ili ireverzibilna. Termokromni materijali od velikog su interesa i za umjetnike i dizajnere koji su u konstantnoj potrazi za novim mogućnostima razvoja novih smjerova kreativnog dizajna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb,
Grafički fakultet, Zagreb
Profili:
Rahela Kulčar
(autor)