Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1080457

Boja kao oblik komunikacije


Kulčar, Rahela
Boja kao oblik komunikacije // Best Design Days
Zagreb, Hrvatska, 2020. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 1080457 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Boja kao oblik komunikacije
(Colour as a form of communication)

Autori
Kulčar, Rahela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
Best Design Days

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.05.2020. - 29.05.2020

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
uloga boje, memorija boja, utjecaj rasvjete, kromogene boje,
(color effect, colour memory, lighting effect, chromogenic colour)

Sažetak
Kao snažan oblik komunikacije boja je nezamjenjiva. Ona ima moć privući našu pozornost, pobuditi naše emocije i potaknuti nas na djelovanje. Uloga boje vrlo je često odlučujući faktor pri izboru nekog proizvoda. Tiskarske boje danas se koriste na cijelom nizu različitih proizvoda od ambalaže, komercijalnog tiska, zaštitnih dokumenata, keramike i tekstila. Boje koje se mijenjaju pod utjecajem vanjskih podražaja od sve su veće važnosti u grafičkoj tehnologiji i dizajnu. Pametni materijali (eng:"smart materials") ili inteligentni sistemi aktiviraju se i reagiraju prema svojoj okolini. Takvi materijali mogu se aktivirati i reagirati na okolinu na predvidljiv i koristan način te im se svakodnevno proširuje područje aplikacija. Oni proizvodu daju veću zaštitu, dekorativnost, dodatnu funkcionalnost, nove specifične karakteristike korištenja i sa tim veliku dodatnu tržišnu vrijednost. Kromogeni materijali su vrlo učinkoviti i upotrebljivi, daju mogućnost brze vizualne ocjene i za kontrolu i provjeru ne zahtijevaju dodatnu opremu. Od svih kromogenih boja, koje se pojavljuju na tržištu, najviše se upotrebljavaju i istražuju mogućnosti fotokromnih i termokromnih boja. Termokromne tiskarske boje mijenjaju svoju boju pod utjecajem temperature, a njihova promjena može biti reverzibilna ili ireverzibilna. Termokromni materijali od velikog su interesa i za umjetnike i dizajnere koji su u konstantnoj potrazi za novim mogućnostima razvoja novih smjerova kreativnog dizajna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb,
Grafički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Rahela Kulčar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kulčar, Rahela
Boja kao oblik komunikacije // Best Design Days
Zagreb, Hrvatska, 2020. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
Kulčar, R. (2020) Boja kao oblik komunikacije. U: Best Design Days.
@article{article, author = {Kul\v{c}ar, Rahela}, year = {2020}, keywords = {uloga boje, memorija boja, utjecaj rasvjete, kromogene boje,}, title = {Boja kao oblik komunikacije}, keyword = {uloga boje, memorija boja, utjecaj rasvjete, kromogene boje,}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kul\v{c}ar, Rahela}, year = {2020}, keywords = {color effect, colour memory, lighting effect, chromogenic colour}, title = {Colour as a form of communication}, keyword = {color effect, colour memory, lighting effect, chromogenic colour}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font