Pregled bibliografske jedinice broj: 1080322
Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni odgoj?
Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni odgoj? // Acta ladertina, 17 (2020), 1; 33-48 doi:10.15291/ai.3077 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1080322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni
odgoj?
(Education for Environment, Education in the
Environmenat or Education on the Basis of Nature?)
Autori
Lujić, Marina
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 17
(2020), 1;
33-48
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odgoj, održivi razvoj ; predškolski odgoj ; prirodna prava ; Rousseau
(rights ; preschool education ; Rousseau, sustainable development ; sustainable education)
Sažetak
Odgoj za okoliš i održivi razvoj potreba je današnjega društva, a zbog svih utjecaja koje takav odgoj ima na cjelokupni razvoj djeteta po- trebno ga je etablirati i implementirati u odgojno-obrazovni proces. Odgoj u okolišu i za okoliš razmatra se kroz prizmu prirodnih prava i raspravlja se može li se izostankom odgoja u prirodi govoriti o kršenju elementarnih dječjih prava. Ističe se važnost igre na otvorenome i in-terakcije s prirodom i u prirodi. U radu se analizira odgoj za okoliš u predškolskim ustanovama. Promišlja se o premisi kako dijete odgajati za okoliš i održivi razvoj. Razmatraju se ideje iz prošlosti, poput Ro-usseauova prirodnog odgoja i šumskih škola te ih se nastoji povezati s postulatima na kojima počiva odgoj za okoliš i održivi razvoj kao i načinima poimanja važnosti i blagodati prirode i odgoja u prirodi. Pregledom se istraživanja utjecaja prirode na odgoj i interakcije dje-teta i prirode želi utvrditi veza i važnost odgoja za okoliš i u okolišu. Na temelju analize rezultata nekoliko istraživanja opisuju se elementi koji definiraju pozitivne utjecaje odgoja u okolišu. Kritičkim osvrtom i usporedbom s Rousseauovim idejama tumači se koncept odgoja za okoliš i održivi razvoj te se izdvajaju varijable koje mogu biti predme-tom daljnjega istraživanja s ciljem razumijevanja pojava i veza unu-tar opisanoga koncepta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija