Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1080322

Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni odgoj?


Lujić, Marina
Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni odgoj? // Acta ladertina, 17 (2020), 1; 33-48 doi:10.15291/ai.3077 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1080322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni odgoj?
(Education for Environment, Education in the Environmenat or Education on the Basis of Nature?)

Autori
Lujić, Marina

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 17 (2020), 1; 33-48

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
odgoj, održivi razvoj ; predškolski odgoj ; prirodna prava ; Rousseau
(rights ; preschool education ; Rousseau, sustainable development ; sustainable education)

Sažetak
Odgoj za okoliš i održivi razvoj potreba je današnjega društva, a zbog svih utjecaja koje takav odgoj ima na cjelokupni razvoj djeteta po- trebno ga je etablirati i implementirati u odgojno-obrazovni proces. Odgoj u okolišu i za okoliš razmatra se kroz prizmu prirodnih prava i raspravlja se može li se izostankom odgoja u prirodi govoriti o kršenju elementarnih dječjih prava. Ističe se važnost igre na otvorenome i in-terakcije s prirodom i u prirodi. U radu se analizira odgoj za okoliš u predškolskim ustanovama. Promišlja se o premisi kako dijete odgajati za okoliš i održivi razvoj. Razmatraju se ideje iz prošlosti, poput Ro-usseauova prirodnog odgoja i šumskih škola te ih se nastoji povezati s postulatima na kojima počiva odgoj za okoliš i održivi razvoj kao i načinima poimanja važnosti i blagodati prirode i odgoja u prirodi. Pregledom se istraživanja utjecaja prirode na odgoj i interakcije dje-teta i prirode želi utvrditi veza i važnost odgoja za okoliš i u okolišu. Na temelju analize rezultata nekoliko istraživanja opisuju se elementi koji definiraju pozitivne utjecaje odgoja u okolišu. Kritičkim osvrtom i usporedbom s Rousseauovim idejama tumači se koncept odgoja za okoliš i održivi razvoj te se izdvajaju varijable koje mogu biti predme-tom daljnjega istraživanja s ciljem razumijevanja pojava i veza unu-tar opisanoga koncepta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marina Lujić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Lujić, Marina
Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni odgoj? // Acta ladertina, 17 (2020), 1; 33-48 doi:10.15291/ai.3077 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Lujić, M. (2020) Odgoj za okoliš, odgoj u okolišu ili prirodni odgoj?. Acta ladertina, 17 (1), 33-48 doi:10.15291/ai.3077.
@article{article, author = {Luji\'{c}, Marina}, year = {2020}, pages = {33-48}, DOI = {10.15291/ai.3077}, keywords = {odgoj, odr\v{z}ivi razvoj, pred\v{s}kolski odgoj, prirodna prava, Rousseau}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.3077}, volume = {17}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Odgoj za okoli\v{s}, odgoj u okoli\v{s}u ili prirodni odgoj?}, keyword = {odgoj, odr\v{z}ivi razvoj, pred\v{s}kolski odgoj, prirodna prava, Rousseau} }
@article{article, author = {Luji\'{c}, Marina}, year = {2020}, pages = {33-48}, DOI = {10.15291/ai.3077}, keywords = {rights, preschool education, Rousseau, sustainable development, sustainable education}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.3077}, volume = {17}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Education for Environment, Education in the Environmenat or Education on the Basis of Nature?}, keyword = {rights, preschool education, Rousseau, sustainable development, sustainable education} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font