Pregled bibliografske jedinice broj: 1080306
Ekonomija platformi i nova menadžerska paradigma upravljanja poslovnim procesima
Ekonomija platformi i nova menadžerska paradigma upravljanja poslovnim procesima // Računovodstvo i menadžment / Jurić, Đ. ; Pušar Banović, D. (ur.).
Zagreb: "Hrvatski računovođa", 2020. str. 152-152 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1080306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekonomija platformi i nova menadžerska paradigma
upravljanja poslovnim procesima
(Platform economy and a new managerial paradigm of
business process management)
Autori
Lozić, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Računovodstvo i menadžment
/ Jurić, Đ. ; Pušar Banović, D. - Zagreb : "Hrvatski računovođa", 2020, 152-152
ISBN
978-953-7828-25-7
Skup
21. međunarodna znanstvena i stručna konferencija Računovodstvo i menadžment (RiM 2020)
Mjesto i datum
Online, 10.09.2020. - 11.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ekonomije platformi, ekonomija dugog repa, nulti marginalni trošak, oglašavanje
(Platform economy and a new managerial paradigm of business process management)
Sažetak
Cilj je ovog rada ukazati na promjene menedžerske paradigme upravljanja poslovnim procesima nakon digitalizacije proizvodnih i poslovnih procesa. Razvoj Interneta i digitalizacija omogućili su procese digitalne optimalizacije poslovnog procesa. Razvoj tehnologije omogućio je konvergenciju različitih oblika digitalnog sadržaja i modela distribucije sadržaja, što je izravno utjecalo na digitalnu transformaciju procesa. Digitalna transformacija podrazumijeva izgradnju potpuno nove menadžerske prakse upravljanja troškovima. U medijskoj industriji, posebno u novinskom nakladništvu i industriji časopisa, digitalna transformacija poslovanja koristi model nultog marginalnog troška. Digitalizirani sadržaj, kao izravna posljedica digitalne transformacije poslovanje, potpuno mijenja standardni obrazac ekonomije dugog repa. Prihodi od oglašavanje nestaju pod pritiskom kanibalizacije fizičkog proizvoda, ali i promjenom način distribucije reklamiranog sadržaja. Digitalna transformacija poslovanja, u industrijama s digitaliziranom sadržajima, izgrađuju novi model menadžerskog upravljanja koji napušta temelje klasične ekonomske teorije nastale u vrijeme „proizvodnog kapitalizma“. Postindustrijsko i postmoderno društvo pripada kapitalističkom modelu financijskog, odnosno metakapitalizma. Ekonomija platformi promijenila je smjer upravljanja financijama i troškovima poslovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti