Pregled bibliografske jedinice broj: 1080140
DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU NA PRIJELAZU IZ VRTIĆA U ŠKOLU – KORAK NAPRIJED ILI KORAK NAZAD?
DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU NA PRIJELAZU IZ VRTIĆA U ŠKOLU – KORAK NAPRIJED ILI KORAK NAZAD? // PORODICA I SAVREMENO DRUŠTVO - IZAZOVI I PERSPEKTIVE / Macanović, Nebojša ; Petrović, Jagoda ; Jovanić, Goran (ur.).
Banja Luka: Centar Modernih Znanja, 2020. str. 336-345 doi:10.7251/ZCMZ2001336M (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1080140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU NA PRIJELAZU
IZ VRTIĆA U ŠKOLU – KORAK NAPRIJED ILI KORAK
NAZAD?
(A CHILD WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES AT THE
TRANSITION
FROM KINDERGARTEN TO SCHOOL - A STEP FORWARD OR
A STEP BACK?)
Autori
Marković, Vanja ; Alviž Rengel, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
PORODICA I SAVREMENO DRUŠTVO - IZAZOVI I PERSPEKTIVE
/ Macanović, Nebojša ; Petrović, Jagoda ; Jovanić, Goran - Banja Luka : Centar Modernih Znanja, 2020, 336-345
Skup
5. međunarodna naučna konferencija „Društvene devijacije”
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 18.09.2020. - 19.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete s teškoćama u razvoju, dječji vrtić, obitelj, osnovna škola, suradnja
(child with developmental disability, kindergarten, family, elementary school, cooperation)
Sažetak
Uspješan prelazak u iz predškolskog u školski sustav trebao bi svakom djetetu pružiti pozitivne prilike za odgoj i obrazovanje, a to je moguće isključivo ukoliko se vodi računa o osobitostima svakog pojedinog djeteta. Kada govorimo o djeci s teškoćama u razvoju, osim uvjeta za provođenje individualiziranih i specifičnih odgojno- obrazovnih programa temeljenih na osobitostima i potrebama djeteta i profesionalne interdisciplinarne podrške njihovu razvoju, nužno je za ovu djecu individualizirano planirati i kvalitetno realizirati prijelaz iz vrtića u školu. Međutim, analizom dokumenata koji uređuju ovo područje, utvrđuje se da suradnja vrtića i škole nije jasno definirana ni jednim aktualnim propisom. Također, ne postoji ni usuglašenost predškolskog i osnovnoškolskog kurikuluma koja bi predstavljala temelj za pedagoški koordiniran i optimiziran prijelaz. Da bi se izbjegle opasnosti koje sa sobom može donijeti prijelaz iz vrtića u osnovnu školu, potrebna je suradnja svih koji su izravno uključeni, dakle, odgajatelja, učitelja i obitelji. Stoga je nužno predvidjeti i provoditi individualizirane programe prelaska djeteta s teškoćama u razvoju iz vrtića u osnovnu školu, kao mehanizma podrške pri prelasku na sljedeću razinu obrazovanja. Individualizirani programi trebali bi uključivati aktivnosti usmjerene na roditelje, aktivnosti suradnje stručnjaka iz predškolskog i osnovnoškolskog sustava, kao i aktivnosti usmjerene na samo dijete. Samo takvom strukturiranom suradnjom moguće je ostvariti kontinuitet odgoja i obrazovanja u pedagoškoj sredini koja će svakom djetetu i učeniku pružiti stabilnost, osjećaj sigurnosti, kompetentnosti i omogućiti mu razvoj potencijala i poštivanje njegovih osobitosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli