Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1080103

Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara


Kurtoić, Martin
Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 1080103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara
(Optimization of Engine Management with the Random Cylinder Deactivation Technology)

Autori
Kurtoić, Martin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
23.09

Godina
2020

Stranica
33

Mentor
Sjerić, Momir

Ključne riječi
simulacija Ottovog motora ; nasumično isključivanje cilindara ; energetska bilanca motora ; strategija rada motora
(simulation of SI engine ; random cylinder deactivation ; energy balance ; engine management)

Sažetak
Cilj ovog rada je bio simulacijski pokazati potencijal sustava nasumičnog isključivanja cilindara kod Ottovih motora. Prvenstveno je bilo potrebno odabrati Ottov motor na kojem će se bazirati simulacijski model. Nadalje je bilo potrebno kalibrirati komponente simulacijskog modela kako bi simulirani motor imao što sličniju radnu karakteristiku. Odrađena je obrada simulacijskih podataka kako bi se dobila specifična efektivna potrošnja goriva za normalan rad motora koja je kasnije korištena kao polazna točka za evaluaciju efikasnosti rada motora s DSF (eng. “Dynamic skip fire”) sustavom. Nakon simuliranja normalnog rada motora potrebno je bilo prilagoditi simulaciju za DSF način rada. Kontrolom različitih gustoća paljenja opisan je način rada motora u praznom hodu kada je isti opremljen DSF sustavom. Daljnji interes ovog rada nalazio se u analizi razdiobe energije kod normalnog rada motora i onog sa nasumičnim isključivanjem cilindara. Naposljetku se izvršilo definiranje strategije rada motora kod djelomičnih opterećenja sa ciljem postizanja minimalne potrošnje i maksimalne učinkovitosti uz opisivanje preventivnih mjera za spriječavanje detonantnog izgaranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Momir Sjerić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kurtoić, Martin
Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Kurtoić, M. (2020) 'Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kurtoi\'{c}, Martin}, year = {2020}, pages = {33}, keywords = {simulacija Ottovog motora, nasumi\v{c}no isklju\v{c}ivanje cilindara, energetska bilanca motora, strategija rada motora}, title = {Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumi\v{c}nog isklju\v{c}ivanja cilindara}, keyword = {simulacija Ottovog motora, nasumi\v{c}no isklju\v{c}ivanje cilindara, energetska bilanca motora, strategija rada motora}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kurtoi\'{c}, Martin}, year = {2020}, pages = {33}, keywords = {simulation of SI engine, random cylinder deactivation, energy balance, engine management}, title = {Optimization of Engine Management with the Random Cylinder Deactivation Technology}, keyword = {simulation of SI engine, random cylinder deactivation, energy balance, engine management}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font