Pregled bibliografske jedinice broj: 1080098
Utjecaj nasumičnog isključivanja cilindara na potrošnju goriva pri vožnji standardiziranim voznim ciklusom
Utjecaj nasumičnog isključivanja cilindara na potrošnju goriva pri vožnji standardiziranim voznim ciklusom, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1080098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj nasumičnog isključivanja cilindara na
potrošnju goriva pri vožnji standardiziranim
voznim ciklusom
(Influence of Random Cylinder Deactivation on
the Fuel Consumption over the Standardized
Vehicle Drive Cycle)
Autori
Jakoplić, Marijo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
37
Mentor
Sjerić, Momir
Ključne riječi
isključivanje cilindara ; DSF ; AVL BOOST ; potrošnja goriva ; NEDC
(cylinder deactivation ; DSF ; AVL BOOST ; fuel consumption ; NEDC)
Sažetak
U pogledu smanjivanja potrošnje goriva, svi proizvođači motora s unutarnjim izgaranjem nastoje povećati stupanj djelovanja samog motora. Jedno od rješenja je sustav isključivanja cilindara. Isključivanjem rada jednog ili više cilindara, motor radi u povoljnijem režimu rada kako bi se postigla što manja potrošnja goriva, posebno pri niskom opterećenju i manjim brzinama vrtnje. Istodobno, pri većim opterećenjima i većim brzinama vrtnje, svi cilindri su uključeni, što znači da korisnik i dalje raspolaže dovoljno snažnim motorom u pogledu performansi vozila. U ovom radu opisan je sustav nasumičnog isključivanja cilindara, DSF, gdje se deaktivacija pojedinih cilindara provodi na razini pojedinih ciklusa. Pri tome se ostvaruje željeni efektivni moment motora uz povoljniju potrošnju goriva. U programskom paketu AVL BOOST izrađen je simulacijski modeli u kojem su analizirane 4 razine isključenosti cilindara koje predstavljaju ekvivalent gustoće paljenja od 25, 50, 75 i 100%. Model motora podešen je tako da daje približne rezultate objavljene od strane proizvođača. Izrađeni su topografski dijagrami specifične efektivne potrošnje goriva za različite razine isključenosti cilindara. Na temelju rezultata iz dijagrama specifične efektivne potrošnje goriva izrađena je optimalna radna mapa motora. S tom optimalnom radnom mapom motora provedena je analiza vožnje po standardiziranom voznom ciklusu te izračunata potrošnja goriva. Na temelju dobivenih rezultata prikazana je ušteda potrošnje goriva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Momir Sjerić
(mentor)