Pregled bibliografske jedinice broj: 1079850
Suradnja u inkluzivnom obrazovanju: Roditelj učenika s teškoćama
Suradnja u inkluzivnom obrazovanju: Roditelj učenika s teškoćama // 4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica. (ur.).
Osijek, 2020. str. 61-63 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1079850 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja u inkluzivnom obrazovanju: Roditelj
učenika s teškoćama
(Partnership for Inclusive Education: Parent of
Student with Disabilites)
Autori
Krampač Grljušić, Aleksandra ; Žic Ralić, Anamarija ; Akšamović, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
ISBN
978-953-6965-98-4
Skup
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.09.2020. - 18.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suradnja, inkluzija, roditelji
(Partnership, Inclusion, Parents)
Sažetak
Inkluzivno obrazovanje predstavlja izazov koje uvelike ovisi o kvaliteti ostvarene suradnje. Kvalitetna suradnja i partnerski odnos roditelja i učitelja značajan su čimbenik uspješnog uključivanja učenika s teškoćama u inkluzivno obrazovanje. Suradnja između učitelja i roditelja poželjna je i neizbježna te utječe na djetetovo učenje, osobni razvoj i ponašanje. Cilj je ovoga rada ispitati doživljaj suradnje roditelja s učiteljima te na temelju saznanja o iskustvima roditelja utvrditi kako unaprijediti i potaknuti njihovu međusobnu suradnju. Roditelj učenika s teškoćama kroz intervju opisao je različita pozitivna i negativna iskustva vezana uz uključivanje svojeg djeteta u odgojno-obrazovni sustav, od predškolskog odgoja i obrazovanja, preko donošenja odluke o primjernom programu obrazovanja, tranzicije iz predškolskog u osnovnoškolski sustav do suradnje tijekom osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Suradnja između škole i roditelja neprekidan je kružni proces i uključuje komunikaciju, uzajamnost i obostrano poštovanje pri čemu je učenik u središtu. Spremnost učitelja za suradnju, međusobno uvažavanje i obostrani angažman u pronalaženju najboljih rješenja za dijete glavne su odrednice pozitivnog ili negativnog iskustva roditelja. Pozitivna iskustva u suradnji s učiteljima ublažavaju stres koji roditelji djeteta s teškoćama u razvoju svakodnevno podnose. Suradnja između roditelja i učitelja zahtijeva novi način razmišljanja te uključuje izravnu, otvorenu i upornu komunikaciju kao i aktivno uključivanje učenika u proces rješavanja problema. Škole trebaju oblikovati usluge prema potrebama svakog pojedinca, stoga je potrebno, više nego do sada, jačati kompetencije stručnjaka za ostvarivanje kvalitetne suradnje što se prvenstveno odnosi na vještine učinkovite i prikladne komunikacije, aktivnog slušanja i asertivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA