Pregled bibliografske jedinice broj: 1079701
Slobodno vrijeme učenika s teškoćama u razvoju
Slobodno vrijeme učenika s teškoćama u razvoju, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1079701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slobodno vrijeme učenika s teškoćama u razvoju
(Leisure time of students with disabilities)
Autori
Kovačević, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
18.09
Godina
2020
Stranica
69
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
edukacija, slobodno vrijeme, učenici s teškoćama u razvoju
(education, leisure time, pupils with developmental disabilities)
Sažetak
Ovaj rad usmjeren je na važnost i kvalitetu provođenja slobodnog vremena učenika s teškoćama u razvoju. Slobodno vrijeme je od velike važnosti za sve učenike pa tako i za one s teškoćama u razvoju. Međutim, kvalitetno provođenje slobodnog vremena nije moguće svakom učeniku, a ponajviše učenicima s teškoćama u razvoju. Njihov život često se sastoji od svakodnevnih terapija, rehabilitacije i sl. te se time zaboravlja da i oni imaju pravo na slobodno vrijeme i igru. Stoga je cilj ovog istraživanja bio dobiti uvid u kvalitetu provođenja slobodnog vremena učenika s teškoćama u razvoju. Korištena je kvalitativna metodologija te su podaci prikupljeni intervjuiranjem desetero djece s teškoćama u razvoju. U drugom dijelu istraživanja provedena je delfi metoda s pet stručnjaka. Rezultati pokazuju kako djeca s teškoćama u razvoju slobodno vrijeme ostvaruju kroz širok spektar aktivnosti. Svoje slobodno vrijeme najčešće provode te vole provoditi u krugu obitelji. Nadalje, rezultati pokazuju kako učenici s teškoćama u razvoju nisu dovoljno uključeni u izvannastavne i izvanškolske sadržaje. Učenici s teškoćama u razvoju su se izjasnili da su zadovoljni načinom provođenja svojeg vremena i da nemaju želja za promjenama. U drugom dijelu istraživanja stručnjaci su se složili kako se odgoju i obrazovanju tako i slobodnom vremenu učenika s teškoćama u razvoju promišlja i posvećuje pažnja, ali da kvaliteta njihovog provođenja slobodnog vremena nije na zadovoljavajućoj razini. Ovi rezultati upućuju na potrebe provođenja edukacija o slobodnom vremenu koje bi pomogle djetetu, ali i roditeljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek