Pregled bibliografske jedinice broj: 1079684
Pedagoška kultura internacionalizacije obrazovanja
Pedagoška kultura internacionalizacije obrazovanja // Obrazovanje za interkulturalizam - knjiga sažetaka = Intercultural Education - book of abstracts / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 45-47 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1079684 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška kultura internacionalizacije obrazovanja
(Pedagogical Culture of the Internationalization of Education)
Autori
Brust Nemet, Maja ; Sili, Andrijana ; Červenjak Kmoniček, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam - knjiga sažetaka = Intercultural Education - book of abstracts
/ Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 45-47
ISBN
978-953-6965-98-4
Skup
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.09.2020. - 18.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje, internacionalizacija obrazovanja, pedagoška kultura škole
(intercultural education, internationalization of education, pedagogical culture of a school)
Sažetak
Pedagošku kulturu čine vrijednosti, vjerovanja, tradicije i običaji u kojoj se ističe odgojna dimenzija škole. Učitelji i nastavnici mogu biti pokretači promjena pedagoške kulture škole koji svojim aktivnim sudjelovanjem u cjeloživotnom učenju doprinose skrivenom kurikulumu škole. U školama pozitivne pedagoške kulture učitelji i nastavnici profesionalno se razvijaju, surađuju, kolegijalni su i stečene kompetencije prenose u svoju školsku zajednicu. Pozitivna kultura škole podržava cjeloživotno učenje, zajedničke vizije, kolegijalnost i suradnju. Pregledom literature uočavaju se različite pedagoške kulture i s njima povezane pedagogije kao što su kultura internacionalizacije, globalizacije, standardizacije, rangiranja i privatizacije obrazovanja, kultura virtualnog svijeta i otvorenih pedagoških izvora. U ovom je radu dan pregled literature o pedagoškim kulturama i međunarodnim i nacionalnim dokumentima koji omogućavaju učiteljima i nastavnicima programe za cjeloživotno učenje kroz mobilnosti i projekte. Pedagoška kultura trebala bi poticati internacionalizaciju obrazovanja putem koje će učitelji i nastavnici kroz međunarodnu suradnju stjecati nove kompetencije i iskustva. Republika Hrvatska potpisnica je niza normativnih i strategijsko-razvojnih dokumenata koji promiču viziju razvoja europskog društva kao socijalne zajednice u kojoj se potiče cjeloživotno učenje. Cjeloživotnim se učenjem putem mobilnosti i međunarodnih projekata učitelji i nastavnici prilagođavaju novim globalnim izazovima, upoznaju druge kulture i stječu nova iskustva s kojima jačaju sebe i prenose u kulturu svoje škole filozofiju interkulturalnog obrazovanja. Učitelji i nastavnici trebaju biti interkulturni posrednici koji će ulaziti u odnose s različitim kulturama, sukreirati pozitivnu kulturu škole koja prepoznaje različitost kao bogatstvo te se kao takva pozicionira u lokalnoj zajednici, a pri tome doprinosi transformaciji obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek