Pregled bibliografske jedinice broj: 1079662
Roditeljske srednjoškolske aspiracije za djecu iz perspektive učenika pri kraju osnovnog obrazovanja
Roditeljske srednjoškolske aspiracije za djecu iz perspektive učenika pri kraju osnovnog obrazovanja // Revija za sociologiju, 50 (2020), 2; 161-188 doi:10.5613/rzs.50.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1079662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljske srednjoškolske aspiracije za djecu iz perspektive učenika pri kraju osnovnog obrazovanja
(Parental Aspirations for Their Children's Secondary Education from the Perspective of Pupils at the End of Elementary Education)
Autori
Ristić Dedić, Zrinka ; Jokić, Boris
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 50
(2020), 2;
161-188
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
roditeljske obrazovne aspiracije ; srednjoškolske aspiracije ; obrazovni status roditelja ; obrazovno postignuće
(parental educational aspirations ; upper secondary educational aspirations ; parental educational status ; pupil's educational achievement)
Sažetak
Roditeljske srednjoškolske aspiracije su ambicije i ciljevi koje roditelji imaju za svoju djecu u vezi s obrazovanjem na srednjoškolskoj razini. U hrvatskom kontekstu dosad nisu bile istraživane iako značajno pridonose učeničkim aspiracijama i školskom uspjehu, a prediktor su i pokazatelja uključenosti roditelja u obrazovanje djece. Cilj je ovog rada istražiti prirodu i odrednice roditeljskih srednjoškolskih aspiracija iz perspektive učenika te opisati obrasce komunikacije i interakcije roditelja i djece vezano uz aspiracije i prijelaz iz osnovne u srednju školu. Roditeljske srednjoškolske aspiracije ispitane su iz perspektive učenika istraživanjem miješanog modela, koje je uključivalo upitničko ispitivanje s 1 031 učenikom 8. razreda zagrebačkih osnovnih škola te provedbu polustrukturiranih razgovora s 29 učenika na kraju prvog polugodišta 8. razreda. Kvantitativna istraživačka dionica pokazuje da su značajni prediktori roditeljskih srednjoškolskih aspiracija očekivani školski uspjeh učenika i obrazovni status roditelja, dok učinak spola učenika nije značajan. Kvalitativna istraživačka dionica upućuje na podudarnost učeničkih i roditeljskih aspiracija te na znatnu uključenost roditelja u proces odabira srednjoškolskih opcija. U obiteljima različitoga obrazovnog statusa roditelja utvrđeni su ponešto različiti komunikacijski i interakcijski obrasci vezano uz srednjoškolske aspiracije i odabir srednje škole, koji se vežu uz razlike u vrednovanju gimnazijskog i strukovnog obrazovanja u tim obiteljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ / UIP / UIP-2014-09-6757
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus