Pregled bibliografske jedinice broj: 1079582
Poduzetničke kompetencije u kreativnim i kulturnim industrijama
Poduzetničke kompetencije u kreativnim i kulturnim industrijama, 2020., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1079582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzetničke kompetencije u kreativnim i kulturnim
industrijama
(Entrepreneurial competences in Creative and
Cultural Industries)
Autori
Bračun, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
06.07
Godina
2020
Stranica
299
Mentor
Prof. dr. sc. Sanja Pferifer
Ključne riječi
kreativne i kulturne industrije, poduzetništvo, poduzetničke kompetencije, poduzetničke namjere, poduzetničko obrazovanje
(creative and cultural industries, entrepreneurship, entrepreneurial competence, entrepreneurial intentions, entrepreneurial education)
Sažetak
Uloga kreativnih i kulturnih industrija (KKI) u gospodarski razvijenim zemljama nije ograničena samo na djelokrug rada unutar kulture i umjetnosti te zaštite i promicanja kulturno- povijesnog nasljeđa, već sve više postaje snažan pokretač transformacije nacionalnog gospodarstva. UNESCO redovito u svojim izvještajima prepoznaje KKI kao dio najbrže rastućeg sektora u pogledu stvaranja prihoda i potencijala zapošljavanja pogotovu mladih. Na temelju tih spoznaja Hrvatska 2015. g. provodi prvo mapiranje svojih KKI-ja kako bi se strukturirao i kvantificirao njihov opseg te prepoznale mogućnosti utjecaja na gospodarski rast. Pri povezivanju potencijala tržišta KKI-ja sa sustavom visokog obrazovanja, koji mlade priprema za zanimanja unutar KKI-ja, sve je izraženiji jaz u vidu izazova prilagođavanja ishoda učenja aktualnim potrebama tržišta rada. Učinkovitost kritičkog razmišljanja i rješavanja problema, kulturna svijest kao i nadogradnja društvenih, emocionalnih i socijalnih vještina – postaju sve važniji ishodi učenja, koji omogućavaju aktivno uključivanje pojedinaca u razvoj gospodarstva i cijelog društva. Obrazovni je sustav pri tome pozvan poticati i njihov poduzetnički potencijal, pomažući im prepoznati postojeća i dodatno razvijati nova poduzetnička znanja i vještine kako bi kao mladi obrazovani ljudi uspješno preuzeli odgovornost za svoju budućnost. Poduzetničko obrazovanje na visokim učilištima koja obrazuju mlade za buduća zanimanja unutar KKI-ja relativno je neistraženo područje, što otvara dodatnu mogućnost za unapređenje njihovih studijskih programa u cilju prilagođavanja aktualnim potrebama tržišta. Nastojeći ukazati na potencijal KKI-ja u Hrvatskoj te premostiti trenutno nisku zastupljenost poduzetničkog obrazovanja u njihovim studijskim programima, cilj je doktorske disertacije predložiti konceptualni okvir poduzetničkog obrazovanja, koji respektira postojeću razinu poduzetničkih kompetencija studenata te potiče njihov interes za poduzetničko obrazovanje i buduće poduzetničke namjere. Predloženi konceptualni okvir poduzetničkog obrazovanja razvijen je na temelju rezultata prethodnih znanstvenih istraživanja iz područja poduzetničkog obrazovanja unutar KKI-ja, kao i rezultatima provedenog empirijskog istraživanja u sklopu ove doktorske disertacije čiji uzorak čine svi relevantni čimbenici poduzetničkog obrazovanja iz područja KKI-ja. Pored 293 studenata završnih godina umjetničkih akademija i ostalih srodnih visokih učilišta prigodni uzorak čini i njihovih 11 prodekana za nastavu te 11 već afirmiranih poduzetnika / slobodnih profesionalaca unutar KKI-ja. Dobiveni rezultati ukazuju na to da unatoč postojanju različitih razina izraženosti poduzetničkih kompetencija i poduzetničkih namjera među studentima postoji pozitivan stav i interes za sudjelovanje u poduzetničkom obrazovanju. Podršku svojim studentima iskazuju i odgovorne osobe unutar visokih učilišta zadužene za kreiranje i odobravanje novih studijskih programa, kao i već afirmirani poduzetnici / slobodni profesionalci unutar KKI-ja svojom zainteresiranošću za aktivno sudjelovanje u samom provođenju poduzetničkog obrazovanja. Preporuka doktorske disertacije usmjerena je na uvođenje konceptualnog okvira poduzetničkog obrazovanja, koji uz podršku informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT-a) te uz aktivno sudjelovanje već afirmiranih poduzetnika / slobodnih profesionalaca iz područja KKI-ja ne samo da nadopunjava postojeće studijske programe, već ih i širi na područje cjeloživotnog učenja. Predloženi konceptualni okvir poduzetničkog obrazovanja tako postaje dodatni poticaj u provođenju promjena studijskih programa visokih učilišta koje će na taj način moći producirati kompetentne, kreativne i poduzetne mlade ljude bez obzira na to hoće li oni tijekom svoje karijere odlučiti biti samostalni poduzetnici ili poduzetni zaposlenici unutar KKI-ja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje