Pregled bibliografske jedinice broj: 1079581
Mogućnosti lokalnih zajednica u ostvarivanju dječjih prava iz perspektive djece
Mogućnosti lokalnih zajednica u ostvarivanju dječjih prava iz perspektive djece // Paediatria Croatica, 64 (2020), 2; 111-122 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1079581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti lokalnih zajednica u ostvarivanju
dječjih prava iz perspektive djece
(Possibilities of local communities in exercising
children's rights from the perspective of children)
Autori
Borić, Ivana
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 64
(2020), 2;
111-122
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
lokalna zajednica, dječja prava, dječja perspektiva
(local community, child rights, children's perspective)
Sažetak
Lokalne zajednice važan su čimbenik u pozitivnom razvoju djece, pa tako i u zaštiti njihovih prava. U suvremeno vrijeme lokalne zajednice poimaju se sve više i kao mjesta za aktivnu građansku participaciju, pa tako i za participaciju same djece. Djeca su prepoznata kao društvena grupa i resurs zajednice, odnosno kao dionici koji svojim prijedlozima i inicijativama mogu unaprijediti život zajednice. Stoga je aktivno uključivanje djece, barem na razini konzultacija, postalo nova praksa u mnogim zajednicama. U radu se prikazuje istraživanje provedeno s djecom stanovnicima tri grada/ općine u Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je istražiti kako djeca u određenim lokalnim zajednicama vide kapacitete zajednica u zadovoljavanju svojih potreba. Primijenjen je kvalitativni istraživački pristup. Rezultati pokazuju kako djeca visoko vrednuju uređen i lijep okoliš, osjećaj sigurnosti te dostupnost usluga te im se suprotno tome ne sviđa kad ovi aspekti nisu zadovoljeni u dovoljnoj mjeri. Djeca posebno ističu socijalni aspekt života u svojim zajednicama: dobre odnose, solidarnost te u tom smislu misle da bi njihovi gradovi i općine trebali biti bolji. U odnosu na vlastitu participaciju u svojoj lokalnoj zajednici djeca misle kako nisu prepoznata kao važni dionici te kako nemaju utjecaj na donošenje odluka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus