Pregled bibliografske jedinice broj: 1079478
Uloga odraslih u poticanju dječje igre i razvoja ličnosti
Uloga odraslih u poticanju dječje igre i razvoja ličnosti, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1079478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odraslih u poticanju dječje igre i razvoja ličnosti
(Function of adults in encouraging of childrens play)
Autori
Šupica, Božica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
07.09
Godina
2020
Stranica
45
Mentor
Dubovicki, Snježana
Ključne riječi
igra, odrasli, utjecaj na razvoj
(play, adults, developmental impact)
Sažetak
Utjecaj odraslih neosporivo je važan za cjelokupan razvoj djeteta kao i načini na koje oni sudjeluju, potiču ili ometaju dječju igru. Od odraslih se očekuje da pruže djetetu prostorno i vremensko okruženje za igru, potičući ih i usmjeravajući, no nenamečući djetetu svoje ideje i stavove. Provedeno je istraživanje pokazalo da roditelji (93%) i odgojitelji (100%) nedovoljno vremena provode u zajedničkoj igri s djetetom. Kao krivce tomu navode nedostatak vremena, prevelik obim posla, prevelike grupe djece u kojima se oduzima mogućnost individualnog posvećivanja djetetu kao i vrijeme namijenjeno za zajedničku igru. Tek 7% roditelja, nezaposlenih majki koje dane provode vodeći brigu o kućanstvu, smatraju da s djecom provode dovoljno vremena u zajedničkoj igri. Djeca (91%) navode da im nedostaje zajedničko vrijeme i igra koju provode s roditeljima i odgojiteljima te da bi voljeli da odrasli za njih izdvajaju više vremena. Ono što djeca kritiziraju kod odraslih je previše pričanja, previše korištenja mobitela, ljutnja za nepoštivanje pravila te nametanje vlastitih pravila. Ovim istraživanjem potvrđena je pretpostavka s kojom smo krenuli u istraživanje, a to je da roditelji i odgojitelji, s obzirom na stil života i uvjete rada, u dječjoj igri sudjeluju još uvijek nedovoljno, ali je smatraju bitnom za dječji razvoj. Isto tako, za djecu se pretpostavilo da se najviše vole igrati s roditeljima i prijateljima te da bi voljeli da se roditelji i odgojitelji više vremena igraju s njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki
(mentor)