Pregled bibliografske jedinice broj: 1079431
Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem
Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem // Policija i sigurnost, 17. (2008), 1-2; 16-26 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1079431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost
rukovanja vatrenim oružjem
(Evaluation of Two Different Methods of Education in
Firearms Safety)
Autori
Maršić, Matko ; Ljubin, Tajana ; Britvec, Anita
Izvornik
Policija i sigurnost (1330-0229) 17.
(2008), 1-2;
16-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
izobrazba, vatreno oružje, sigurnost, pravila sigurnosti
(education, firearms, safety, safety rules)
Sažetak
U radu se uspoređuju dvije metode nastave sigurnosti rukovanja vatrenim oružjem. Jedna metoda je Deset pravila, a druga metoda Četiri plus šest pravila. Korištena je metoda komparativnih skupina u kojoj je svaka skupina (od po 20 muških i 20 ženskih ispitanika) učila pravila sigurnosti prema jednoj od metoda. Mjeren je ukupan broj počinjenih pogrešaka sigurnosti tijekom 10 vježbi školskim streljivom i tijekom sljedećih 10 vježbi bojnim streljivom. Bilježeno je pet tipova pogrešaka sigurnosti: nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja prema vlastitom tijelu ; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja prema drugoj osobi ; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja u smjeru u kojem ne postoji siguran hvatač zrna ; nekontrolirano stavljanje prsta na obarač ; ostale pogreške tipa sigurnosti (nekontrolirano podešavanje zaštitne opreme s oružjem u ruci, pogreške procedure punjenja i pražnjenja oružja, nepotrebno saginjanje s napunjenim oružjem itd.). Tijekom prvih 10 vježbi skupina koja je učila i vježbala metodom Četiri plus šest pravila postigla je statistički značajno manji broj pogrešaka sigurnosti u četiri od pet tipova pogrešaka. Tijekom drugih 10 vježbi postigla je značajno manji broj pogrešaka nekontroliranog stavljanja prsta na obarač. Rezultati upućuju na korisnost izdvajanja temeljnih pravila sigurnosti od ostalih, naročito u početku procesa učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
MUP, Policijska akademija "Prvi hrvatski redarstvenik", Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)