Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1079255

Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika


Drandić, Dijana; Gortan-Carlin, Ivana, Paula; Jadan, Elizabeta
Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika // Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 71-72 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1079255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika
(Traditional (Folk) Music In Intercultural Education Of Students)

Autori
Drandić, Dijana ; Gortan-Carlin, Ivana, Paula ; Jadan, Elizabeta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 71-72

ISBN
978-953-6965-98-4

Skup
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.09.2020. - 18.09.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dijalekt, hrvatska folklorna glazba, identitet, kreativnost, učitelj, vrijednosti i bogatstvo zavičaja
(dialect, Croatian folk music, identity, creativity, teacher, values and wealth of the region)

Sažetak
Prema kurikulumu za nastavni predmet Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije u Republici Hrvatskoj ostvaruju se temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti i opći ciljevi odgoja i obrazovanja. Nastava glazbe razvija (između ostalog i) učenikovu svijest o očuvanju povijesno-kulturne baštine, osposobljava ga za življenje u multikulturnom svijetu uz poštivanje i uvažavanje različitosti i vlastitog kulturnog identiteta. U radu su prikazani stavovi učitelja razredne nastave i glazbene kulture (N=102) prema korištenju tradicijske (folklorne) glazbe u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika osnovnih škola. U istraživanju je korištena skala stavova Folklorni izričaj u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Faktorskom analizom dobivene su četiri dimenzije interkulturalnog odgoja i obrazovanja kroz tradicijsku glazbu: folklorni izričaj kao bogatstvo tradicije, dječji folklor i identitet, upoznavanje tradicijske glazbe kroz nastavu glazbene kulture te tradicijska glazba u izvannastavnim aktivnostima. Pokazalo se da učitelji imaju izrazito pozitivan stav prema tradicijskoj glazbi u nastavnom i izvannastavnom procesu. Svjesni su važnosti primjene tradicijske glazbe, posebno zavičajnog folklornog izričaja kroz redovnu nastavu i izvannastavne aktivnosti, a sve u cilju poticanja povezivanja učenika s vlastitom glazbenom tradicijom i drugim zavičajnostima važnim za razvoj individualnog zavičajnog identiteta kroz interkulturalni odgoj i obrazovanje. Tom aspektu posvećena je posebna pozornost pri analizi i raspravi dobivenih rezultata. Na kraju rada izneseni su stavovi i prikazane su daljnje mogućnosti provođenja istraživanja u području tradicijske glazbe u školskom okruženju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarno umjetničko polje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Citiraj ovu publikaciju:

Drandić, Dijana; Gortan-Carlin, Ivana, Paula; Jadan, Elizabeta
Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika // Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 71-72 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Drandić, D., Gortan-Carlin, Ivana, Paula & Jadan, E. (2020) Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika. U: Mlinarević, V., Nemet Brust, M., Huljev, A. & Tokić Zec, R. (ur.)Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam.
@article{article, author = {Drandi\'{c}, Dijana and Jadan, Elizabeta}, year = {2020}, pages = {71-72}, keywords = {dijalekt, hrvatska folklorna glazba, identitet, kreativnost, u\v{c}itelj, vrijednosti i bogatstvo zavi\v{c}aja}, isbn = {978-953-6965-98-4}, title = {Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju u\v{c}enika}, keyword = {dijalekt, hrvatska folklorna glazba, identitet, kreativnost, u\v{c}itelj, vrijednosti i bogatstvo zavi\v{c}aja}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Drandi\'{c}, Dijana and Jadan, Elizabeta}, year = {2020}, pages = {71-72}, keywords = {dialect, Croatian folk music, identity, creativity, teacher, values and wealth of the region}, isbn = {978-953-6965-98-4}, title = {Traditional (Folk) Music In Intercultural Education Of Students}, keyword = {dialect, Croatian folk music, identity, creativity, teacher, values and wealth of the region}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font