Pregled bibliografske jedinice broj: 1079255
Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika
Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika // Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 71-72 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1079255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika
(Traditional (Folk) Music In Intercultural Education Of Students)
Autori
Drandić, Dijana ; Gortan-Carlin, Ivana, Paula ; Jadan, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam
/ Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 71-72
ISBN
978-953-6965-98-4
Skup
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.09.2020. - 18.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijalekt, hrvatska folklorna glazba, identitet, kreativnost, učitelj, vrijednosti i bogatstvo zavičaja
(dialect, Croatian folk music, identity, creativity, teacher, values and wealth of the region)
Sažetak
Prema kurikulumu za nastavni predmet Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije u Republici Hrvatskoj ostvaruju se temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti i opći ciljevi odgoja i obrazovanja. Nastava glazbe razvija (između ostalog i) učenikovu svijest o očuvanju povijesno-kulturne baštine, osposobljava ga za življenje u multikulturnom svijetu uz poštivanje i uvažavanje različitosti i vlastitog kulturnog identiteta. U radu su prikazani stavovi učitelja razredne nastave i glazbene kulture (N=102) prema korištenju tradicijske (folklorne) glazbe u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika osnovnih škola. U istraživanju je korištena skala stavova Folklorni izričaj u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Faktorskom analizom dobivene su četiri dimenzije interkulturalnog odgoja i obrazovanja kroz tradicijsku glazbu: folklorni izričaj kao bogatstvo tradicije, dječji folklor i identitet, upoznavanje tradicijske glazbe kroz nastavu glazbene kulture te tradicijska glazba u izvannastavnim aktivnostima. Pokazalo se da učitelji imaju izrazito pozitivan stav prema tradicijskoj glazbi u nastavnom i izvannastavnom procesu. Svjesni su važnosti primjene tradicijske glazbe, posebno zavičajnog folklornog izričaja kroz redovnu nastavu i izvannastavne aktivnosti, a sve u cilju poticanja povezivanja učenika s vlastitom glazbenom tradicijom i drugim zavičajnostima važnim za razvoj individualnog zavičajnog identiteta kroz interkulturalni odgoj i obrazovanje. Tom aspektu posvećena je posebna pozornost pri analizi i raspravi dobivenih rezultata. Na kraju rada izneseni su stavovi i prikazane su daljnje mogućnosti provođenja istraživanja u području tradicijske glazbe u školskom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli