Pregled bibliografske jedinice broj: 1079108
Usvajanje predvještina za upis u školu djeteta s kroničnom bolesti
Usvajanje predvještina za upis u školu djeteta s kroničnom bolesti, 2020., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1079108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje predvještina za upis u školu djeteta s
kroničnom bolesti
(Adoption of prerequisites for enrollment in school
for a child with a chronic illness)
Autori
Peranić, Glorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2020
Stranica
52
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
predvještine, upis u školu, kronična bolest
(preschool skills, chronic diseas, educational-rehabilitation program)
Sažetak
Predvještine za upis u školu podrazumijevaju niz vještina i sposobnosti koje dijete razvija od najranije dobi kroz svakodnevne aktivnosti, a omogućuju uspješno savladavanje nastavnog programa. Dijete s kroničnom bolesti suočava se s nizom specifičnosti u svakodnevnom fukncioniranju, ali i potencijalnim neželjenim posljedicama u vidu fizičkih, socijalnih, ponašajnih, psihosocijalnih i obrazovnih teškoća. Osnovni cilj rada bio je prikazati provedbu i evaluirati edukacijsko- rehabilitacijski program pripreme za školu djeteta s kroničnom bolesti.. Radom je obuhvaćen i teorijski pregled relevantnih koncepata vezanih uz predvještine za upis u školu, kronično maligno oboljenje, specifičnosti u svakodnevnom funkcioniranju djeteta s kroničnom malignom bolesti te doprinos edukacijsko-rehabilitacijske podrške na usvajanje predvještina za upis u školu. U istraživanju je sudjelovala djevojčica kronološke dobi 6 godina, s dijagnozom akutne mijeloične leukemije u remisji. Edukacijsko- rehabilitacijski program se provodio u razdoblju 4 mjeseca, kroz 13 susreta u kabinetu Centra za rehabilitaciju Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta. Korištena su 3 razvojna testa: Beery-Buktenica test vizuo- motorne integracije, Goodenough test crtež čovjeka i ASQ-3 upitnik. Rezultati variraju na različitim testovima čime potvrđuju specifičnost fukncioniranja djeteta s kroničnom bolesti te potrebu za daljnjim intenzivnim radom na poticanju razvoja i usvajanju predškolskih vještina djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)