Pregled bibliografske jedinice broj: 1079054
Pregled školovanja u Hrvatskoj kroz 20 godina
Pregled školovanja u Hrvatskoj kroz 20 godina, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
CROSBI ID: 1079054 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled školovanja u Hrvatskoj kroz 20 godina
(An overview of schooling in Croatia over 20 years)
Autori
Čupić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2020
Stranica
62
Mentor
Doc. dr. sc. Marjan Ninčević
Neposredni voditelj
Dunja Jurić Vukelić
Ključne riječi
sustav obrazovanja, kurikulum, stavovi nastavnika
(education system, curriculum, teacher attitudes)
Sažetak
Cilj ovoga rada jest napraviti pregled školovanja u Hrvatskoj kroz 20 godina. Za početak će se navesti same značajke školovanja u Hrvatskoj odnosno napravit će se pregled od osnovne škole do završetka srednje škole. Navest će se vrste školovanja u Hrvatskoj i trajanje pojedinih faza školovanja, a odgovorit će se i na pitanje koja je vrsta školovanja obavezna u Hrvatskoj te kako se regulira upis. Osim krucijalnih pitanja odnosno definiranja školstva u ovome radu razgranat će se i sam oblik školovanja odnosno bit će govora o kurikulumima koji definiraju školstvo, samoj definiciji i svrsi kurikuluma, a napravit će se i pregled kurikuluma koji su postojali u Hrvatskoj kroz zadnjih 20 godina. Sagledat će se odnos i povezanost različitih kurikuluma. Nadalje, ključni dio ovoga rada je anketa koja se provodila u svrhu istraživanja školstva u Hrvatskoj. Pomoću ankete želi se saznati napreduje li školovanje u Hrvatskoj, koje su navike učitelja i profesora, koriste li se modernom tehnologijom današnjice ili se pak oslanjaju na stariji, već naučeni protokol poučavanja. U anketi, učitelji navode kojim se pomagalima koriste u poučavanju, odnosno, kojim pomagalima raspolažu te tako ova anketa pruža uvid u opremljenost te modernizaciju samih škola. Nadalje, želi se saznati sudjeluju li učenici u nastavi, održavaju li oni izlaganja pred kolegama učenicima pomoću raznih pomagala ili se većina poučavanja u Hrvatskoj i dalje vrši frontalnim radom u kojem učitelji odnosno profesori prenose znanje učenicima, nerijetko bez uključivanja njih samih u rad. Zaključno, učiteljima i profesorima koji su sudjelovali u anketi nudi se pitanje u kojemu sami mogu iznijeti svoje mišljenje o školovanju u Hrvatskoj odnosno njegovu napretku. Učiteljima je dan prostor u kojem mogu iznijeti svoje ideje za poboljšanje, kritike kurikuluma i/ili općenito samoga sustava školovanja u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb