Pregled bibliografske jedinice broj: 1079007
INICIJALNA EMPIRIJSKA VERIFIKACIJA MODELA INTERNE MARKETINŠKE ORIJENTACIJE ZA VREDNOVANJE I UNAPREĐENJE RADA ŠKOLSKIH ODBORA U REPUBLICI HRVATSKOJ
INICIJALNA EMPIRIJSKA VERIFIKACIJA MODELA INTERNE MARKETINŠKE ORIJENTACIJE ZA VREDNOVANJE I UNAPREĐENJE RADA ŠKOLSKIH ODBORA U REPUBLICI HRVATSKOJ // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 69 (2018), 5; 475-511 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1079007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INICIJALNA EMPIRIJSKA VERIFIKACIJA MODELA
INTERNE MARKETINŠKE ORIJENTACIJE ZA VREDNOVANJE
I UNAPREĐENJE RADA ŠKOLSKIH ODBORA U REPUBLICI
HRVATSKOJ
(INTERNAL MARKETING ORIENTATION MODEL FOR
EVALUATION AND IMPROVEMENT OF SCHOOL BOARD
ACTIVITIES IN THE REPUBLIC OF CROATIA:
INITIAL EMPIRICAL VERIFICATION)
Autori
Alfirević, Nikša ; Pavičić, Jurica ; Najev Čačija, Ljiljana
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 69
(2018), 5;
475-511
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vrednovanje i unapređenje rada ; školski odbori ; interna marketinška orijentacija
(evaluation and improvement ; school boards ; internal marketing orientation)
Sažetak
U ovom se radu istražuju temeljne odrednice interne marketinške orijentacije prema članovima i članicama školskih odbora u Republici Hrvatskoj, a koje čine temeljni dio modela za vrednovanje i unapređenje rada školskih odbora. Na temelju teorijskih razmatranja ključnih područja rada i odgovornosti školskih odbora, predlažu se kriteriji interne segmentacije članova i članica školskih odbora, za koje se smatra da će voditi prema razlikama u vrednovanju svojih aktivnosti i odgovornosti. Smatra se da se, na ovaj način, mogu definirati homogene skupine članova/ica školskih odbora, na koje se može djelovati daljnjim targetiranjem i ostalim aktivnostima interne marketinške orijentacije škole. U empirijskom su dijelu rada utvrđene statistički značajne razlike u stavovima grupa članova/ica školskih odbora, formiranih prema odabranim kriterijima segmentacije (razini/stupnju obrazovanja, prethodnim pedagoškim znanjima, poziciji u školskom odboru te roditeljstvu učenika/ice u istoj školi), o područjima rada i odgovornosti školskih odbora. Na ovaj se način preliminarno empirijski verificiraju polazišta predloženog modela, koji će se dodatno razraditi u budućim istraživanjima. Nadalje, utvrđeno je da se promatrani kriteriji segmentacije članova/ica školskih odbora reflektiraju u razlikama stavova, povezanih s: evaluacijom rada, međusobnih odnosa i pedagoških kompetencija članova/ica školskog odbora ; samostalnošću njegova odlučivanja ; su-odnosom s ravnateljem/icom škole te vrednovanjem nastavničke pozicije u školi. Navedena područja rada i odgovornosti školskih odbora, stoga, predstavljaju i područja edukacije te profesionalizacije rada školskih odbora u Hrvatskoj, utvrđena temeljem provedenog empirijskog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split,
Ekonomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit