Pregled bibliografske jedinice broj: 1078931
Međukulturna kompetencija u suvremenom društvu i obrazovanju – empirijska studija u osnovnoj školi
Međukulturna kompetencija u suvremenom društvu i obrazovanju – empirijska studija u osnovnoj školi // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 29 (2020), 3; 471-492 doi:10.5559/di.29.3.07 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1078931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međukulturna kompetencija u suvremenom društvu i
obrazovanju – empirijska studija u osnovnoj školi
(Intercultural Competence in Modern Society and
Education – Empirical Study in Compulsory
Education)
Autori
Šenjug Krleža, Ana
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 29
(2020), 3;
471-492
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obvezno obrazovanje ; međukulturna kompetencija ; nastava stranih jezika ; metoda vinjete
(compulsory education ; intercultural competence ; foreign language teaching ; vignettes)
Sažetak
Važnost međukulturne kompetencije prepoznata je u obrazovnim sustavima većine zemalja u Europi, pa tako i u Republici Hrvatskoj, a razvoj ove kompetencije više je od desetljeća zastupljen u kurikulumskim dokumentima u okviru obveznog obrazovanja. Iako je do sada njezina integracija u odgoj i obrazovanje mladih naraštaja bila u prvom redu zadatak nastave stranih jezika, ona danas postaje ciljem sve većega broja nastavnih predmeta. Ta je činjenica posebno vidljiva u okviru aktualne kurikularne reforme. Međutim, i društvena stvarnost i dosadašnja istraživanja na tom području upozoravaju na deficite s obzirom na realizaciju ciljeva propisanih odgojno-obrazovnim dokumentima. Stoga je s ciljem ispitivanja razvijenosti međukulturne kompetencije u okviru obveznog obrazovanja provedena empirijska studija na uzorku od 366 učenika. Pritom su metodom vinjete ispitivane međukulturne vještine osnovnoškolaca (4.– 8. razred). Između ostaloga, utvrđena je slaba integracija navedene kompetencije u nastavu stranih jezika te je očito da ne postoji značajan napredak u njezinu razvoju u odnosu na istraživanja na ovom području provedena prethodnih godina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus